‎بی‌توجهی مسئولان زندان و بازماندن زندانیان امنیتی از درمان

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ – هرانا – در پی بی‌توجهی و ممانعت مسئولان زندان اوین، یعقوب ملکی، حمیدرضا مرادی و حمید نوید سه تن از زندانیان بند ۳۵۰ از درمان باز ماندند. به گزارش جرس، یعقوب ملکی از اعضای ستاد ارومیه میرحسین موسوی، خلبان و رزمنده دوران جنگ به دلیل اصرار مسئولان زندان و دادستانی تهران بر انتقال وی با دستبند و یونیفورم زندان از ادامه روند درمان چشمش باز ماند. ملکی که در بند ٣۵٠ به کاپیتان شهرت دارد، یکی از افسران نیروی هوایی بوده و سابقه ٩۴ ماه حضور در یکی از مناطق عملیات جنگی در دوران جنگ را داشته و چشمش در آستانه نابینایی قرار دارد.

با این حال وی به دلیل خودداری از پوشیدن لباس زندان و زدن دستبند در هنگام انتقال، از اعزام به بیمارستان برای عمل جراحی بازماند.
‎وی دچار بیماری‌ای است که تا کنون دوبار چشم خود را جراحی کرده است. اما رضایتبخش نبوده و به گفته پزشکان باید ۵ تا ۶ عملی جراحی با برنامه زمانبندی مشخص برای بازیافتن بینایی‌اش انجام دهد.
‎این خلبان و رزمنده دوران جنگ پس از انتخابات سال ۸۸، به اتهام «همکاری با دول متخاصم» ١٠سال حبس محکوم شد.
‎صبح روز ٢٣ آذرماه سال ۸۸ یعقوب ملکی از معترضان به نتیجه اعلام شدهٔ انتخابات، از بند ٣۵٠ زندان اوین به دادگاه انقلاب احضار و قاضی پیرعباسی رییس شعبه ٢۶ دادگاه به وی حکم ١٠سال حبس تعزیری را ابلاغ کرد.
‎ملکی استاد خلبان هواپیماهای جنگی اف و سوخو و دانش آموخته خلبانی از مراکز دانشگاهی امریکا است که با شروع جنگ عراق علیه ایران به کشور بازگشت و در تمامی مدت ٨ سال دوران دفاع مقدس در نیروی هوایی ارتش مشغول خدمت بود.
‎این زندانی سیاسی که اتهامش همکاری با یک کشور متخاصم ذکر شده پس از اتمام دوران خدمتش در ارتش یک موسسه آموزش زبان‌های خارجی در شهرستان ارومیه تاسیس کرد و به همراه فرزندانش به تدریس در آن پرداختند.
‎عدم تامین دارو برای حمید نوید
‎حمید نوید زندانی امنیتی دیگری در بند ۳۵۰ زندان اوین است که مسئولان زندان از تامین دارو‌هایش سر باز زده‌اند.
‎مسئول اجرای احکام به او گفته است که دارو‌هایش را تامین نمی‌کنند. این در حالی است که گفته می‌شود وی باید برای شیمی درمانی بستری شود.
‎درمان حمیدرضا مرادی متوقف شده است
‎در همین حال، حمیدرضا مرادی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ که در نوبت عمل جراحی عروق قرار گرفته بود، بیش از دو هفته است که درمان وی متوقف شده است.
‎به گزارش مجذوبان نور؛ حمیدرضا مرادی سروستانی از دراویش زندانی در زندان اوین، که پیش از این قرار بود به علت گرفتگی عروق منتهی به پا تحت عمل جراحی قرار گیرد، به علت نامناسب دانستن وضعیت قلبی، پزشک مشاور قلب، عمل وی را به پس از آنژیوگرافی رگ قلب موکول کرد، اما بیش از دو هفته است که از انجام انژیوگرافی وی ممانعت شده است.
‎گفتنی است این درویش که اکنون در بیمارستان شهدای تجریش بستری می‌باشد، به دلیل نداشتن امکانات آنژیوگرافی باید به مراکز دیگری منتقل شود، اما با گذشت بیش از دو هفته هنوز نسبت به تقاضای انتقال این بیمار و زندانی عقیدتی به بیمارستان دیگر ترتیب اثری داده نشده است.
‎پزشک مشاور قلب با توجه به اسکن جدید قلب وضعیت قلب وی را برای عمل مناسب ندانست و انجام انژیوگرافی را قبل از عمل عروق منتهی به پا، ضروری دانست. به همین دلیل تعویض بیمارستان محل درمان برای وی برای انجام آنژیوگرافی ضروری است، اما با وجود ارائه گزارشات کامل درمانی و نامه پزشک مبنی بر لزوم انتقال وی به مرکز درمانی دیگر، مسئولین قضایی و زندان هنوز هیچ گونه واکنشی نشان نداده‌اند. این درحالی است که وضعیت گرفتگی عروق پای این بیمار جدی بوده و ممانعت یک ساله از اعزام این درویش زندانی به بیمارستان سبب شدت گرفتن ریسک عمل شده است.
‎وضعیت جسمی حمیدرضا مرادی که به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است به علت تعلل یک ساله در اعزام به بیمارستان، به وخامت گراییده به طوری که به پزشکان پیش از عمل، قطع عضو و حتی فوت بیمار را از عوارض احتمالی عمل جراحی به خانواده این درویش اعلام کرده‌اند.
‎مصطفی دانشجو نیز از دیگر وکلای زندانی دراویش نیز که به بیماری ریوی حاد و قلبی مبتلاست در مرحله آزمایش‌های پیش از درمان قرا دارد. این زندانی سیاسی که به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم است هم اکنون به همراه حمید رضا مرادی در بیمارستان شهدای تجریش بستری است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال