‎سه تن دیگر از زندانیان عقیدتی اهل سنت به اعدام محکوم شدند

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ – هرانا – کیوان مومنی‌فرد، فرزاد هنرجو (ابوبکر) و شاهو ابراهیمی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این سه زندانی عقیدتی اهل سنت در بهار سال ۱۳۸۹ بازداشت شده بودند در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شدند. این حکم که روز پنج‌شنبه ۷ آذر ماه به وکیل ایشان عبدالعظیم ثابتی ابلاغ شده قابل تجدید نظر خواهی است.

یک منبع مطلع در مورد این سه زندانی عقیدتی به گزارشگر هرانا گفت: «عبدالعظیم ثابتی وکیل پرونده این سه زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج به ایشان اطلاع داده که حکم اعدام ایشان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده است.»
‎وی در مورد سابقه این زندانیان و علت صدور چنین حکمی بیان داشت: «کیوان مومنی فرد متولد ۱۳۶۲ در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۸۹ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و به مدت ۱۸ماه در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات سنندج و زنجان به سر برده و در این مدت از شکنجه‌های روحی و جسمی در امان نبوده است. حکم اعدام وی بعد از ۳ سال و نیم بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب صادر شده است.»
‎وی همچنین ادامه داد: «فرزاد هنرجو معروف به ابوبکر یکی از داعیان اهل سنت و از طلاب منطقه کردستان است. او در سال ۱۳۶۹ درشهرستان مریوان، منطقه هورامان روستای دل به دنیا آمد و سپس به شهر مریوان نقل مکان کرد. وی که در حوزه‌های علمی اهل سنت علوم دینی تحصیل می‌کرد در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ در شهر مریوان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شده و به اطلاعات سنندج منتقل شد. وی ۳ ماه آنجا بود و سپس به اطلاعات زنجان انتقال یافت. او ۱۷ ماه در اطلاعات زنجان به سر برد و سپس به زندان اوین و بعد از آن هم به زندان رجایی شهرکرج انتقال یافت و حدود ۲ سال را در زندان رجایی شهر بصورت بلاتکلیف به‌سر برد بدون اینکه اتهامی به وی تفهیم شود. در ‌‌نهایت هم که شعبه دادگاه مذکور حکم اعدام برایش صادر نمود.»
‎وی در ادامه گفت: «سید شاهو ابراهیمی متولد ١٣۶۴ شهرستان سنندج، روستای صلوات آباد، دانشجوی ترم ٨ علوم کامپیو‌تر بوده است. وی به علت فعالیت تبلیغی در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۸۹ زمانی که تنها ۲۴ ساعت از ازدواجش می‌گذشت دستگیر شد. مامورین شاهو ابراهیمی را بعد از دستگیری به اطلاعات سنندج منتقل و مدت ۴ ماه را در سلول‌های آنجا گذراند و بعد از این مدت او را به اطلاعات زنجان منتقل کردند و مدت ۱۷ ماه هم در سلول‌های انفرادی اطلاعات زنجان بود و بعد از این مدت در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۰ او را به زندان رجایی شهر کرج انتقال دادند. وی در ‌‌نهایت بعد از گذشت حدود ۴ سال بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده. شاهو ابراهیمی بعد از گذشت دو سال که از انتقال او به زندان رجایی شهر کرج می‌گذرد هنوز اجازه ملاقات با همسرش را به‌دست نیاورده.»
‎وی در پایان خاطرنشان کرد: «اتهام این افراد که موجب صدور حکم شد اقدام علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با گروههای سلفی عنوان شده که ایشان در تمام طول دادرسی اتهامات انتصابی را تکذیب کرده‌اند.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال