‎اعلام خطر پزشک زندان نسبت به وضعیت زندانیان اعتصابی اهل سنت

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ – هرانا – در پی انتقال دوتن از زندانیان اعتصاب کننده اهل سنت به بهداری، پزشک زندان نسبت به وضعیت این شش زندانی به رئیس زندان اعلام خطر کرده است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز دوشنبه ۱۱ آذرماه مصادف با ۲۸ مین روز اعتصاب شش زندانی عقیدتی اهل سنت دو تن از ایشان که از هوش رفته بودند به بهداری واحد مربوطه منتقل شدند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «صبح هنگامی که زندان‌بان برای اخذ آمار مراجعه کرده بود متوجه شدند که جمشید دهقانی و حامد احمدی از هوش رفته‌اند. برای همین این دو زندانی را با برانکارد به بهداری واحد منتقل کردیم و دکتر رجبی پس از آزمایش علائم حیاتی این دو زندانی چهار زندانی اعتصاب کننده دیگر را نیز به بهداری فراخوانده و مورد آزمایش قرار داد. دکتر رجبی پس از انجام آزمایش از هر شش زندانی اهل سنت به ریاست زندان قزلحصار (آقای سید علی حسینی) اعلام وضعیت خطرناک می‌کند. در نامه دکتر رجبی بخصوص نسبت به وضعیت جسمی جمشید دهقانی و حامد احمدی در ۲۸ مین روز اعتصاب ابراز نگرانی شدید شده است.»
‎وی در ادامه گفت: «خانواده‌ها این شش زندانی اهل سنت روز دوشنبه به نزد قاضی ناظر بر زندان‌های استان تهران آقای نصیری‌پور رفته و خواهان رسیدگی به وضعیت ایشان شدند. نصیر‌پور هم همه تقصیر‌ها را متوجه وزارت اطلاعات دانست و به خانواده‌ها گفت، تمام برخورد‌ها با این زندانیان به دستور وزارت اطلاعات صورت گرفته و هیچ کاری از دست مسئولین قضایی بر نمی‌آید.»
‎حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به مسائل صنفی و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال