بیانیه چهار تشکل صنفی و کارگری در محکومیت تایید حکم اعدام برای سه تن از معترضان آبان

پنجشنبه ۱۲ تیر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۷-۰۲-SOS Iran- چهار تشکل صنفی در بیانیه ای مشترک صدور و تایید حکم اعدام برای امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه تن از معترضان اعتراضات آبان ماه سال ۹۸ را شیوه ی حاکمیت جهت ایجاد ارعاب عمومی در جامعه دانسته و اعلام کردند که حکومت نه تنها هیچ قدمی جهت تغییر شرایط اسف‌بار برای کارگران، مزدبگیران و فرودستان برنداشته است بلکه اعتراضات آنها را با خشونت آمیزترین شیوه پاسخ می دهد. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کانون صنفی معلمان اسلام شهر، انجمن صنفی معلمان کردستان –مریوان و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به عنوان چهار تشکل امضا کننده این بیانیه ضمن حمایت از این افراد اعلام کرده اند که روش‌های‌ اداره کشور و قوانین و مصوبات باید فورا تغییر کند.

به گزارش هرانا به نقل از سندیکا کارگران نیشکر هفت‌تپه، امروز پنج‌شنبه ۱۲ تیرماه، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کانون صنفی معلمان اسلام شهر، انجمن صنفی معلمان کردستان –مریوان و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بیانیه‌ای مشترک تایید حکم اعدام برای سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ماه را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: “فساد گسترده در بالایی‌ها و فشار طاقت‌فرسای معیشتی به پایینی‌ها، اینست نتیجه سیاست اقتصادی نظام حاکم، که جز بیکاری، گرانی، سوداگری و اختلاس نتیجه ای نداشته است”.

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:

“سکوت در برابر صدور احکام اعدام برای دستگیرشدگان قیام فرودستان در آبانماه منجر به قربانی شدن تعداد بیشتری از شرکت کنندگان در این قیام خواهد شد. در اعتراضات سراسری آبانماه صدها تن از معترضین به فقر، گرانی و فلاکت روزافزون با شلیک هدفمند، جانباختند و بیش از هشت هزار تن از معترضین، عموما از محله‌های زحمتکشانِ فرودست، بازداشت و زندانی شدند. پاسخ حکومت به این اعتراض تنها خشونت حداکثری بود و هیچ گام ناچیزی برای تغییر شرایط اسف‌بار برای کارگران، مزدبگیران و فرودستان برداشته نشد. آشکار بود که صاحبان قدرت برای حفظ منافع سرمایه داران و صاجبان ثروت‌های رانتی و بادآورده با ایجاد جو ارعاب عمومی قصد خفه کردن هر اعتراضی در نطفه را دارند و هیچ برنامه اقتصادی برای بهبود شرایط اسفبار روز افزون معیشت کارگران و زحمت‌کشان و مردم فرودست ندارند.

ما قویا حمایت خود را از امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه جوانی که برای‌شان حکم اعدام صادر شده و دیگر معترضین آبان‌ماه ۹۸ که برایشان حکم اعدام صادر شده است، اعلام می‌کنیم، ما به گلوله بستن، زندان و انواع فشارهای پلیسی و امنیتی بر معترضان را شدیدا محکوم کرده و خواهان آزادی فوری دستگیرشدگان آبان ۹۸ و پیش‌تر از آن دی ماه ۹۶ هستیم. نمی‌شود به بهانه تحریم همه فشار اقتصادی متوجه کارگران، مزدبگیران و فرودستان گردد و در همان حال همین تحریم‌‌ها فرصتی برای مال‌اندوزی بیشتر سرمایه‌داران، مسئولین و آقازاده‌ها باشد. روش‌های‌ اداره کشور و قوانین و مصوبات باید فورا به گونه‌ای تغییر یابد که از فشارهای وارده به طبقه کارگر کاسته شده و برعکس فشار بحران به اقشار مرفه، سرمایه داران دولتی و خصوصی، و مقامات حکومتی که مسئول این وضعیت هستند، منتقل شود. فساد گسترده در بالایی‌ها و فشار طاقت‌فرسای معیشتی به پایینی‌ها، اینست نتیجه سیاست اقتصادی نظام حاکم، که جز بیکاری، گرانی، سوداگری و اختلاس نتیجه ای نداشته است. ایجاد این تغییر فقط به دست کارگران و زحمتکشان ممکن است.

سندیکای کارگران نی شکر هفت تپه/ کانون صنفی معلمان اسلام شهر/انجمن صنفی معلمان کردستان -مریوان/ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه”

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال