گزارشی از آخرین وضعیت پیام درفشان وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در زندان اوین

پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر

جمعه ۱۳ تیر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۷-۰۴-SOS Iran-  پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر طی روزهای گذشته با پایان مراحل بازجویی به بخش عمومی زندان اوین منتقل شده است. وی هم اکنون به صورت بلاتکلیف در بند ۴ زندان اوین بسر می‌برد. آقای درفشان روز دوشنبه ۱۹ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در دفتر کارش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. این وکیل دادگستری، تاکنون وکالت پرونده بسیاری از زندانیان سیاسی را برعهده داشته است.به گزارش هرانا، پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در هفته جاری با پایان مراحل بازجویی به بخش عمومی زندان اوین منتقل شده است.

این وکیل دادگستری که در تاریخ ۱۹ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در دفتر کارش بازداشت شده بود در مکان نامعلومی مورد بازجویی قرار گرفت، آقای درفشان طی روزهای اخیر و با پایان مرحله بازجویی به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شده است.

گفته می‌شود بازداشت آقای درفشان با حکم دادسرای امنیت صورت گرفته و ‌پرونده‌ای در شعبه ۲ دادسرای امنیت اوین برای وی گشوده شده است.

سعید دهقان،‌ وکیل مدافع پیام درفشان پیشتر در خصوص بازداشت موکل خود در یادداشتی در صفحه شخصی‌اش در توییتر عنوان کرد: “این بازداشت بدون احضاریه قبلی، با حضور ماموران در دفتر کارش صورت گرفت. دلیل بازداشت مشخص نیست؛ چون وکلایش از لیست مورد تائید رئیس قوه قضاییه نیستند و اجازه ورود و دفاع ندارند!”.

به گفته این وکیل دادگستری: ”از آنجا که حکم قبلی موکلم تعلیقی است و تعلیق نیز قطعی است، بازداشت وی هیچ ارتباطی با حکم قبلی ندارد. همچنان منتظریم تا جزئیات دلیل بازداشت را در اختیارمان قرار دهند”.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، نهاد بازداشت کننده و اتهامات مطروحه علیه آقای درفشان اطلاعی در دست نیست.

پیام درفشان پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شد و این حکم در مرحله تجدید نظر به ۱ سال حبس و ۲ سال محرومیت از وکالت کاهش پیدا کرد. این محکومیت به مدت ۲ سال به حالت تعلیق در آمده است.

درفشان، تاکنون وکالت بسیاری از زندانیان سیاسی و عقیدتی ازجمله محمد نجفی، ویدا موحد، نسرین ستوده، خانواده کاووس سیدامامی، قاطمه خویشوند (سحر تبر)، سکینه پروانه و شماری از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ را برعهده داشته است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال