رهایی از اعدام یک زندانی در بوشهر / صدور یک حکم اعدام در تهران

چهارشنبه ۰۱ مرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۷-۲۱-SOS Iran- یک زندانی در بوشهر که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت. بنا بر خبری دیگر، یک متهم به “قتل” در تهران توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شد.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: “یک زندانی محکوم به اعدام در بوشهر با گذشت اولیای دم، پس از گذشت ۹ سال، از اعدام رهایی یافت.

علی جمادی با اعلام این خبر گفت: “از بهمن سال گذشته تاکنون این هشتمین محکوم به اعدام است که از چوبه دار رهایی یافته است”.

صدور یک حکم اعدام در تهران

به گزارش رکنا، یک زندانی در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از یکسال پیش با کشف جسد مرد میانسالی در بیابان‌های حومه تهران آغاز شد. پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که این مرد بر اثر ضربه چاقو به قتل رسیده است.

در ادامه پلیس موفق هویت مقتول با نام حبیب را شناسایی کرد و همسر او که چندی قبل خبر ناپدید شدن شوهرش را اعلام کرده بود، با حضور در پزشکی قانونی هویت او را تأیید کرد.

متهم این پرونده در نهایت بازداشت و به انجام قتل اعتراف کرد. پس از اعتراف متهم، کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و متهم صبح دیروز دوشنبه ۳۰ تیرماه محاکمه شد.

در این جلسه اولیای‌دم درخواست اعدام کردند و در ادامه متهم با رد اتهام قتل گفت: “من تحت فشار ناچار به اعتراف شدم وگرنه من قتلی را مرتکب نشده‌ام. من دوستم را نکشتم.”

در پایان جلسه دادگاه، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال