کانون نویسندگان ایران: “بازداشت میلاد جنت، ادامه روند سرکوب معترضان در ایران است”

میلاد جنت،از اعضای کانون نویسندگان ایران

جمعه ۰۳ مرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۷-۲۴-SOS Iran- کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه ای در خصوص بازداشت میلاد جنت، یکی از اعضای این کانون ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار آزادی بی قید و شرط او و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی شد. این کانون بازداشت میلاد جنت را ادامه روند سرکوب معترضان در ایران عنوان کرد و در بخشی از این بیانیه نوشت “اکنون که موج بیماری کرونا سهمگینانه کشور را درنوردیده و امکان برگزاری تجمع اعتراضی با محدودیتی مضاعف مواجه شده است، حکومت نیز فرصت را غنیمت شمرده و در کمال بی‌اعتنایی به جان و زندگی مردم به سرکوب و بازداشت بیشتر معترضان و نمایش اقتدار خود پرداخته است”.در بخشی دیگر از بیانیه با اشاره به اینکه “دستگاه‌های امنیتی و قضایی سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق انسانی و شهروندی بازداشت شدگان دارد” مسئولیت جان میلاد جنت را بر عهده‌ی حکومت و نهاد بازداشت کننده بیان داشتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، کانون نویسندگان ایران با انتشار یک بیانیه در خصوص بازداشت میلاد جنت، یکی از اعضای این کانون ضمن محکومیت این اقدام، خواستار آزادی بی قید و شرط او و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی شد.

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:

“میلاد جنت را آزاد کنید!

روز سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه، میلاد جنت، شاعر، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران در منزلش بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. کانون نویسندگان ایران تا این لحظه اطلاعی از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری او ندارد.

با گسترش دامنه‌ی اعتراض‌ها، حاکمان به سرکوب مردم معترض وسعت و شتابی افزونتر داده‌اند. بازداشت میلاد جنت در ادامه‌ی همین سرکوب‌هاست. گذشته از این جنت عضو کانون نویسندگان ایران است؛ نهادی مستقل که در طول حیات پنجاه ساله‌اش همواره بر آزادی اندیشه و بیان بی هیچ حصر و استثنا، پای فشرده و در مقابل، از سوی صاحبان قدرت، با تهدید و زندان و حتی قتل برخی از اعضایش مواجه بوده است.

اکنون که موج بیماری کرونا سهمگینانه کشور را درنوردیده و امکان برگزاری تجمع اعتراضی با محدودیتی مضاعف مواجه شده است، حکومت نیز فرصت را غنیمت شمرده و در کمال بی‌اعتنایی به جان و زندگی مردم به سرکوب و بازداشت بیشتر معترضان و نمایش اقتدار خود پرداخته است.

با توجه به اینکه دستگاه‌های امنیتی و قضایی سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق انسانی و شهروندی بازداشت‌شدگان دارند، در شرایط کنونی بیش از پیش بر سلامت و جان زندانیان بیمناکیم. بازداشت میلاد جنت، تندرستی او را در معرض خطر قرار داده است. هشدار می‌دهیم که مسئولیت جان او بر عهده‌ی حکومت و نهاد بازداشت‌کننده است.

کانون نویسندگان ایران بازداشت میلاد جنت را محکوم می‌کند و خواستار آزادی بی قید و شرط او و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

کانون نویسندگان ایران – ۲ مرداد ۱۳۹۹”

روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه، میلاد جنت، مترجم، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران توسط توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل کرده و برخی از وسایل شخصی او را نیز ضبط کرده و با خود بردند.

میلاد جنت دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته mba است و تاکنون چندین جلد کتاب با ترجمه او منتشر شده است. از ترجمه‌های آقای جنت می‌توان به ترجمه‌ی مجموعه شعری از هارولد پینتر و داستانی از جوزف کنراد اشاره کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال