تجمع افراد طالبان در پارک ملت؛ ۵ تن به زندان منتقل و ۱۴ تن رد مرز می‌ شوند

سه شنبه ۱۴ مرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۸-۰۴-SOS Iran-  روز سه شنبه ۱۴ مردادماه، فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن اشاره به بازداشت ۱۹ تن از افراد مرتبط با تجمع اخیر شهروندان عمدتا خارجی در پارک ملت تهران که در آن پرچم منتسب به گروه “طالبان” به نمایش گذاشته شد، از تشکیل پرونده و انتقال ۵ تن به زندان و اقدام برای رد مرز ۱۴ تن دیگر خبر داد.به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، امروز سه شنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹، حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت ۱۹ تن از افراد مرتبط با تجمع اخیر تعدادی از شهروندان (عمدتا خارجی) در پارک ملت تهران که در آن پرچم منتسب به گروه “طالبان” به نمایش گذاشته شده بود، خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: “همه ساله در روز عید قربان عزیزان افغانستانی که بعضاً به صورت غیرقانونی نیز وارد کشور شده‌اند، با حضور در میدان آزادی و برخی دیگر از فضاها این روز را به یکدیگر تبریک می‌گفتند”.

وی ادامه داد: “امسال در روز عید قربان به دلیل پوشش انتظامی میدان آزادی برخی از این افراد در پارک ملت تجمع کردند که در میان این تجمع نیز متاسفانه چند نفر اقدام به نمایش پرچم طالبان کردند و با تحقیقات انجام شده ۱۹ نفر از این افراد بازداشت شدند”.

وی با بیان این ادعا که از این میان بازداشت شدگان پنج نفر از آنها از عوامل اصلی، تهیه‌کنندگان پرچم، تهیه و ارسال تصاویر به آنچه «شبکه‌های معاند» خوانده است بود‌ه‌اند، از تشکیل پرونده و انتقال این افراد به زندان خبر داد و گفت: “مابقی این افراد که عمدتا اتباع غیرمجاز و غیرقانونی هستند در حال طرد از کشورند”.

پیش از این در روز شنبه ۱۱ مردادماه، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از بازداشت دستکم ۱۰ تن از افراد مرتبط با این تجمع خبر داده بود. همزمان علی ذوالقدری، رییس پلیس امنیت عمومی تهران نیز از بازداشت عاملان تولید و انتشار تصاویر تجمع حامیان گروه طالبان در پارک ملت تهران خبر داد.

عارف احمدی، شهروند افغانستانی و ساکن تهران برای نخستین بار تعدادی از تصاویر مربوط به این تجمع را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده بود. با توجه به ادعای مقام انتظامی در خصوص بازداشت عوامل تهیه و نشر این تصاویر مشخص نیست این موضوع شامل آقای احمدی که در قالب انتقاد از این تجمع خبر داده بود نیز شده است یا خیر.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال