‎وضعیت حاد جسمی کورش زیاری و عدم رسیدگی مسئولین

کورش زیاریپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ – هرانا – کورش زیاری زندانی عقیدتی بهایی زندان رجایی شهر کرج که از دیسک کمر به همراه ساییدگی استخوان و تاندون پا رنج می‌برد از امکانات درمانی یا مرخصی استعلاجی محروم است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی بهایی مدتی پیش برای درمان مشکل دیسک کمر و ساییدگی استخوان به بیمارستان منتقل و پزشک برای وی ۴۰ جلسه آب درمانی و فیزیوتراپی تجویز نمود.

با اینحال مسئولین بهداری زندان اعلام کردند که امکان فیزیوتراپی و آب درمانی را در داخل زندان ندارند و این زندانی عقیدتی باید به مرخصی درمانی اعزام شود.
‎زمانی که کورش زیاری برای مرخصی درمانی از مسئولین درخواست کرد ایشان نسبت به تشخیص پزشکان بیمارستان و بهداری بی‌توجهی کرده و درخواست وی مورد مخالفت مسئولین زندان و همچنین دادستان قرار گرفت.
‎یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «درد کمر زندگی را برای کورش زیاری مختل کرده و ایشان حتی نمی‌تواند به امور روزمره خویش برسد.»
‎زندانی نامبرده پیش از بازداشت بر اثر یک تصادف رانندگی دچار آسیب در تاندون پانیز شده بود و مشغول فیزیوتراپی پا بوده است که این مشکل نیز در زندان بدون درمان باقی ماند.
‎کوروش زیاری فرزند محمد، از شهروندان بهائی ساکن گنبد کاووس که حدود ۵۰ سال سن دارد، روز ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۱ بین ساعات ۱۲ الی ۱۳ ظهر مفقود شد.
‎بعد از ظهر‌‌‌ همان روز، از طرف اداره اطلاعات گنبد، به خانواده ایشان اطلاع دادند که آقای زیاری در اداره اطلاعات در بازداشت بسر می‌برد.
‎ایشان مقارن روز ۲ آذر ماه، از زندان مرکزی گرگان «زندان امیر آباد» به همراه ۶ نفر از دستگیر شدگان بهائی در گرگان که از مدتی قبل در زندان مرکزی گرگان بودند، به زندان اوین در تهران منتقل شدند و در ۲ دی ماه ۱۳۹۱ این ۷ نفر را به زندان رجایی شهر کرج منتقل نمودند.
‎کورش زیاری در ‌‌نهایت در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال