‎اعتراض زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به تعطیلی زودهنگام هواخوری

پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ – هرانا – زندانیان زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به کوتاه‌تر شدن ساعت هواخوری خود به مسئولین اعتراض کردند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر تنها ۳ ساعت در روز حق استفاده از هواخوری را داشته‌اند که این مدت بتازگی نیم ساعت کاهش داشته است. یکی از زندانیان سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: «زندانیان سیاسی و عقیدتی سالن ۱۲ و همچنین زندانیان عقیدتی اهل سنت در سالن ۱۰ از یک هواخوری استفاده می‌کنند.

ساعت هواخوری‌ای که به ما اختصاص داده شده در گردش است. به اینصورت که یک هفته سالن ۱۰ صبح از ساعت ۱۱ و نیم تا ۲ هواخوری دارد و سالن ۱۲ بعد از ظهر از ساعت ۲ تا ۵ و این وضعیت هفته بعد جابجا می‌شود. طی یک هفته گذشته مسئولین هواخوری بعد از ظهر را نیم ساعت کاهش داده‌اند. بهانه ایشان برای کم کردن وقت هواخوری تاریکی زودهنگام هوا و مشکلات امنیتی است. درحالی که این مسئله به راحتی با نصب پروژکتور قابل حل بوده و نیازی به کم کردن وقت هواخوری ما ندارد.»
‎وی در ادامه گفت: «با این حساب اکنون ما چه شیفت صبح هواخوری داشته باشیم و چه بعد از ظهر ۲ ساعت و نیم در روز هواخوری داریم که این میزان بسیار کم است. ما باید ۲۱ ساعت و نیم را در داخل سالن در بسته باشیم و از هوای تازه و نور خورشید نیز محروم.»
‎وی در پایان خاطرنشان کرد: «ما با زندانیان سالن ۱۰ نیز صحبت کرده‌ایم که در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب زده و از رفتن به هواخوری اجتناب کنیم.»

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال