‎رایس:‌ آمریکا بر دفاع از حقوق بشر پای می فشرد

پنجشنبه ۱۴ آ‌ذرماه۱۳۹۲ – VOA – مشاور امنیت ملی اوباما:‌ مردم ایران سزاوار برخورداری از همان آزادی ها و حقوقی هستند که رهبرانشان دارند. سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، می گوید ایالات متحده بر موضع خود مبنی بر دفاع از حقوق بشر پای می فشرد، هرچند این دفاع ممکن است در مواردی به دو راهی های دشوار و گزینه های پیچیده ای برخورد کند.

خانم رایس در نشستی که یک نهاد فعال حقوق بشر با نام «اول حقوق بشر» برگزار کرده، سخنرانی کرد و طی این سخنان به موازین حقوق بشر به عنوان یکی از مبانی اصلی سیاست خارجی ایالات متحده اشاره کرد.

‎رایس افزود که کشورش حامی حقوق زنان، همجنسگرایان و دگرباشان جنسی، و اقلیت هاست و از آزادی مذهب، مطبوعات، و تجمع حمایت می کند.

‎ مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت:«می خواهم صادقانه بگویم که گاه در برخورد با کشورهای دیگر با دوراهی هایی مواجه می شویم که در نهایت به آن می انجامد که دست کم برای آینده نزدیک و مدت موقت، ناگزیر باشیم مسئله حقوق بشر در آن کشورها را مطرح نکنیم، چون با کشورهایی رابطه داریم که تعدادی از آنها در جوامع خود موازین حقوق بشر را نقض می کنند.»
 
‎سوزان رایس در بخشی از سخنان خود گفت:«از دولت ایران می خواهیم که به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اجازه دهد به ایران برود. تحریم علیه ایران به سبب نقض حقوق بشر ادامه می یابد و ما همچنان حامی حقوق اساسی همه ایرانیان هستیم. مردم ایران سزاوار برخورداری از همان آزادی ها و حقوقی هستند که سیاستگران و رهبرانشان دارند.»

‎خانم رایس در ادامه سخنان خود به نقض موازین حقوق بشر در چین نیز اشاره کرد و عدم رعایت این موازین را سبب ایجاد بی اعتمادی و احساس ناامنی ـ نه تنها در میان مردم چین ـ که در میان کشورهایی دانست که با چین رابطه دارند.

‎مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در ادامه به نقض موازین حقوق بشر و آزادی بیان در روسیه نیز اشاره کرد و پیرامون مصر نیز گفت که آمریکا به تاکید بر ضرورت اجرای موازین حقوق بشر،  آزادی بیان و آزادی تجمع در مصر ادامه می دهد.

‎سوزان رایس در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم رفع محدودیت و سرکوب شهروندان جامعه مدنی در بحرین نیز پرداخت و اضافه کرد که برقراری فرهنگ صلح در کرانه غربی رود اردن برای آن لازم است که اسرائیلیان و فلسطینی ها بتوانند به نوعی توافق منتج به همزیستی دست یابند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال