‎شکایت یک نهاد کارگری از متهمان فساد مالی در تأمین اجتماعی

‎۱۸ آذرماه ۱۳۹۲ – ایلنا – ما از افرادی که به عنوان امین و منتخب جامعه کارگری، شریک تخلفات مالی سازمان تامین اجتماعی شده‌اند شاکی هستیم. همگی آن‌ها باید جوابگو باشند با چه مجوزی از سفره خالی کارگران که از آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌آیند سرقت کرده‌اند؟ رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور اظهار کرد نهاد صنفی متبوعش از متهمان فساد مالی در تامین اجتماعی به قوه قضاییه شکایت می‌برد.

«علی یزدانی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: متخلفانی که از اموال جامعه کارگری سرقت کرده‌اند اعم از وزیران هیأت دولت، نمایندگان مجلس، مدیران سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری و… باید نسبت به آنچه در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس آمده است با مالکان این اموال (کارگران) پاسخگو باشند.
‎وی ادامه داد: ما از افرادی که به عنوان امین و منتخب جامعه کارگری، شریک تخلفات مالی سازمان تامین اجتماعی شده‌اند شاکی هستیم. همگی آن‌ها باید جوابگو باشند با چه مجوزی از سفره خالی کارگران که از آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌آیند سرقت کرده‌اند؟
‎این فعال صنفی افزود: این سرقت از کارگرانی صورت گرفته که هر ماه مبلغ قابل توجهی از حقوقشان را به عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند تا از خدمات این سازمان در آینده بهره ببرند. خدماتی که درشأن جامعه کارگری نیست.
‎به گفته این فعال کارگری، علت کیفیت پایین خدمات تأمین اجتماعی را باید در بذل و بخشش‌هایی که در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس به آن اشاره شده است، جستجو کرد.
‎مطالبه کارگران از دستگاه قضایی
‎به گفته یزدانی، قوه قضاییه باید مبالغ سنگین به سرقت رفته از صندوق تامین اجتماعی را به این صندوق بازگرداند و با متخلفان مطابق قانون برخورد کند.
‎وی با اشاره به بد بینی کارگران نسبت به تشکل‌های عالی کارگری که در فساد مالی سازمان تامین اجتماعی شریک بوده‌اند، عنوان کرد: برخی از اعضای هیات مدیره تشکل‌های عالی کارگری متاسفانه خودشان را به فساد مالی آلوده کرده‌اند؛ افرادی که وکالت جامعه کارگری را بر عهده داشتند.
‎رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور در ادامه تاکید کرد باید با سلب مسئولیت از این افراد در تشکل‌های عالی کارگری، نگرانی و بدبینی کارگران نسبت نمایندگان شان را برطرف کرد.
‎یزدانی تصریح کرد: ما امید داشتیم اگر وزیران هیات دولت، نمایندگان مجلس، مدیران سازمان تامین اجتماعی و… در این سرقت دست داشتند نمایندگان کارگران با آن‌ها برخورد کنند نه اینکه سکوت کنند یا شریک جرم آن‌ها شوند.
‎وی با اشاره به کسری بودجه تامین اجتماعی در رابطه با پرداخت بیمه بیکاری و تامین خدمات درمانی، گفت: کارگران و بازنشستگان به هر یک از مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند به علت ازدحام جمعیت پذیرش نمی‌شوند بدلیل آنکه تعداد بیمه شدگان رو به افزایش است و خدمات سازمان متناسب با این افزایش بهبود نیافته است.
‎رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور در پایان اظهار داشت: مسئولیت محدودیت خدمات سازمان تامین اجتماعی با این همه سرمایه‌ای که در اختیار دارد به مدیرانی باز می‌گردد که امانت دار خوبی برای کارگران نبودند.
‎گفتنی است در گزارش هیأت تحقیق و تفحص مجلس از تأمین اجتماعی به «ناصر برهانی» دبیر وقت کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس فعلی کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، «محمد پارسا» عضو پیشین کانون عالی شوراهای اسلامی کار، «محمد یاراحمدیان» رئیس کنونی مجمع عالی نمایندگان کارگران، «غلامرضا عباسی» دبیر وقت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران و «علی اکبر خباز‌ها» رئیس وقت کانون عالی کارگران بازنشسته اشاره شده بود که طبق اسناد ارائه شده در این گزارش، تحت عناوین مختلف از «سعید مرتضوی» رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی مبالغ کلانی را دریافت کرده بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال