‎اختلاف شهرداری با بابک زنجانی بر سر نرخ ارز است

‎۱۸ آذرماه ۱۳۹۲ – ایلنا: بابک زنجانی قرار بود در قبال واردات ماشین آلات موردنیاز برای ساخت پروژه صدر، به صورت ملک یا غیرنقد هزینه تمام شده ورود قطعات را دریافت کند که رقم آن ۴۰ میلیون دلار است. از این بابت زنجانی از شهرداری طلبکار است. او ما خواسته سررسید اقساطش را به بانک نبریم و چک را نیز بازگشت نزنیم ما نیز این کار را انجام داده‌ایم. معاون شهردار تهران، مورد اختلاف شهرداری با بابک زنجانی را بر سر نرخ ارز دانست و گفت: شهرداری حاضر است هزینه صورت گرفته توسط این فرد را متناسب با نرخ ارز زمان ورود اقلام محاسبه کند اما و براساس چک‌هایی که ما از این فرد در دست داریم که آن را نیز وصول نکرده‌ایم می‌توانیم بگوییم هم اکنون طلب و بدهکاری ما با این فرد صفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، “حسین محمد پورزرندی” در نشست خبری امروز(۱۸ آذر) خود با خبرنگاران با بیان اینکه ۸۰ درصد متمم بودجه امسال صرف پرژه‌های عمرانی می‌شود، اظهار کرد: از این متمم براساس نظر شورای شهر ۳۵۰ میلیارد تومان برای مترو اختصاص می‌یابد که ۲۰۰ میلیارد تومان آن صرف بازگشایی ال سی‌های مترو و ۱۵۰ میلیارد تومان آن نیز برای مترو هزینه می‌شود.
‎وی ادامه داد: ال سی خط ۴ متروی تهران باز شده است که ۵۰ درصد آن برای خربد واگن در نظر گرفته شده است و ال سی خط ۳ نیز که مبلغ ان ۷۷۰ میلیون یورو است تنها به دلیل مشکلات نبود بانک عامل باز نشده است. همچنین به دنبال بازگشایی ال سی خط ۷ به مبلغ ۷۷۰ میلیون یورو و خط ۶ به مبلغ یک میلیارد یورو هستیم.
‎معاون شهردار تهران با بیان اینکه به دلیل سختی کار بازگشایی ال سی می‌توانم یک کتاب بنویسم، ادامه داد: شورای اقتصاد باید در بازگشایی ال سی مترو کمک کند که در صورت کمک می‌توانیم تا پایان امسال ال سی خط ۳ متروی تهران را گشایش دهیم.
‎پورزرندی درباره بودجه غیر نقد شهرداری نیز گفت: این بودجه مختص تمامی شهرداری‌ها است و تنها ما شفاف سازی کرده‌ایم از همین جا اعلام می‌کنم که اگر سیستم بانک‌ها امادگی داشته باشند با آن‌ها وارد قرارداد شویم تا معاملات غیرنقدی شهرداری را تبدیل به نقد کنیم.
‎وی همچنین تصریح کرد: برای راه اندازی متروهای اقماری شهر تهران از جمله ورامین نیازمند بازگشایی ال سی ۴۰۰ میلیون یورویی هستیم که مقدمات کار آن با وزارت مسکن و شهرسازی در حال انجام است.
‎پورزرندی درباره هزینه تمام شده پروژه ۱۷ شهریور که به گفته یکی از اعضای شورای شهر ۴۰ میلیارد تومان است و اینکه شهرداری تهران منبع آن را از کجا تامین کرده است تصریح کرد: این پروژه همانند پروژه صدر است. ما بودجه مورد نیاز را به واحد اجرایی پرداخت می‌کنیم، اینکه چقدر از بودجه واریز شده در حوزه عمران برای صدر هزینه شده است و به چه صورت هم اکنون نمی‌دانیم، حداقل ۳ یا ۴ ماه زمان نیاز داریم که این موضوع را به صورت دقیق بررسی کنیم ولی قطعا ریز جزئیات آن را گزارش می‌دهیم از سویی من نمی‌توانیم به صورت نسبی عدد دهم به دلیل اینکه معاون مالی اداری هستم و نمی‌توانم اعداد را به صورت نسبی و با اختلاف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کنم.
‎وی ادامه داد: درباره پروژه ۱۷ شهریور نیز باید اطلاعات به دست من برسد تا آن را بیان کنم اما قطعا اینکه منبع این پروژه از کجا تامین شده است و هزینه تمام شده آن را اعلام می‌کنیم. اینکه می‌گویند این پروژه به تائید شورای شهر در دور سوم نرسیده است را تائید نمی‌کنم چرا که آن‌ها تنها در مورد اینکه میدان شامل این طرح است یا نه و مواردی مشابه این موارد داشتند.
‎معاون مالی اداری شهرداری تهران با تاکید براینکه هیچ تهاتری میان پروژه ایران زمین و صدر صورت نگرفته است و در هیچ گوشه کاغذی نیز این تفاهم نامه قید نشده است و اگر سندی مکتوب در این زمینه وجود داشته باشد من از شهرداری میروم، گفت: ماجرا از این قرار است که مالک پروژه ایران زمین تقاضای پروانه کرده است و براساس ضوابط ۳۰ درصد پول پروانه را نیز به صورت نقد پرداخت کرده است و مابقی را به صورت چک در چندین قسط تعیین کرده است. تمامی این اسناد نیز در منطقه ۲ موجود است در آن زمان پیمانکار پروژه صدر نیز نیازمند ماشین آلات و قطعاتی بود که موفق شد از طریق مالک این پروژه که در بانک مالزی حساب داشت اقلام مورد نظر خود را به کشور وارد کند.
‎وی ادامه داد: این فرد قرار بود در قبال نیاز این ماشین آلات به صورت ملک یا غیرنقد هزینه تمام شده ورود این قطعات را دریافت کند که رقم آن ۴۰ میلیون دلار است و از این بابت فرد (بابک زنجانی) از شهرداری تهران طلبکار است از سویی این فرد از ما خواسته است که سررسید اقساطش را به بانک نبریم و چک را نیز بازگشت نزنیم ما نیز این کار را انجام داده‌ایم.
‎معاون شهردار تهران با بیان اینکه انچه مورد اختلاف شهرداری با بابک زنجانی است بر سر نرخ ارز است تصریح کرد: شهرداری حاضر است هزینه صورت گرفته توسط این فرد را متناسب با نرخ ارز زمان ورود اقلام محاسبه کند و براساس چک‌هایی که ما از این فرد در دست داریم که ان را نیز وصول نکرده‌ایم می‌توانیم بگوییم هم اکنون طلب و بدهکاری ما با این فرد صفر است.
‎پورزرندی با بیان اینکه اگر هم چکی از شهرداری در دست این فرد باشد امانی است تصریح کرد: اگر مساله تها‌تر میان شهرداری با این فرد باشد پس نباید چک‌های آن در شهرداری وجود داشته باشد از این رو ممکن است فرد ادعا کند که از ما ۵۰ میلیون دلار طلبکار است اما برای اثبات این مطلب حاضریم در نشستی با حضور بابک زنجانی این موضوع رابرای خبرنگاران شفاف سازی کنیم. ما که خواب ندیده بودیم که پروژه ایران زمینی وجود خواهد داشت که بخواهیم تهاتری برای صدر داشته باشیم.
‎پورزرندی در ادامه از تمدید پرداخت عوارض پسماند و عوارض نوسازی خبرداد و گفت: شهروندان تهرانی تا ۵ دی ماه فرصت دارند تا عوارض خود را پرداخت کنند که در صورت عدم پرداخت ۹ درصد جریمه خواهند شد و از جایزه خوش حسابی که کاهش ۱۰ درصدی نرخ موجود است نیز بی‌نصیب خواهند ماند.
‎وی تصریح کرد: این عوارض محلی برای درآمدهای پایدار شهرداری تهران محسوب می‌شود که سالانه کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرداری درآمد دارند همچنین از این محل ۷۰۰ میلیارد تومان از مردم طلبکار هستیم.
‎معاون شهردار با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ درصد از درآمدهای شهر تهران به صورت پایدار است تصریح کرد: این درآمد سال گذشته ۳۴ درصد بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال