رهایی از اعدام یک زندانی زن در تهران

یکشنبه ۳۰ شهریور، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۹-۲۰-SOS Iran- یک زندانی زن در تهران که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش  هرانا به نقل از جوان آنلاین، یک زندانی که پیشتر به اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، بدنبال برگزاری جلسات صلح و سازش در دادسرای امور جنایی تهران و تلاش خواننده سرشناس ایرانی، پس از ۱۱ سال از مرگ رهایی یافت.بر اساس این گزارش، این زندانی زن متهم است در آذر ماه ‌سال ‌۸۸ در پی اختلافات خانوادگی و در حضور برادر مقتول، با ضربه چاقو همسر خود را به قتل رسانده بود.

مأموران پلیس با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، زن جوان را به اتهام “قتل” شوهرش بازداشت کردند و تحویل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دادند.

متهم در بازجویی ‌ها با اظهار پشیمانی به قتل شوهرش اعتراف کرد و مدعی شد که “قصد قتل شوهرش را نداشته ‌است و این حادثه اتفاقی رخ داده است”.

متهم پس از صدور کیفر خواست از سوی بازپرس جنایی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و هیئت قضایی هم پس از درخواست اعدام از سوی اولیای ‌دم، وی را به اتهام “قتل” به اعدام محکوم کردند.

رأی دادگاه پس از تأیید دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم، به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده‌ شد.

درحالی که پرونده در حال گذراندن سیر تشریفات اجرای حکم بود، قاضی دکتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران جلسات متعددی را برای جلب رضایت با اولیای ‌دم برگزار کرد. در نهایت جلسات صلح و سازش نتیجه داد و پس از فوت پدر و مادر مقتول، چهار خواهر و یکی از دختران مقتول با گرفتن دیه متهم را بخشیدند، اما یکی از دختران مقتول اظهار کرد که در صورت اخذ ۲۵۰ میلیون تومان دیگر راضی به صرف نظر و بخشش متهم خواهد شد.

این درخواست در حالی از سوی دختر جوان مطرح شد که متهم توان پرداخت این مقدار دیه را نداشت و به همین خاطر یکی از هنرمندان مطرح کشور برای فراهم کردن این مبلغ وارد عمل شد و نهایتا چند روز قبل با کمک خیرین دیه را پرداخت و متهم از زندان آزاد شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال