رهایی یک زندانی از اعدام در تهران

جمعه ۱۱ مهر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۰-۰۲-SOS Iran- یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش هرانا، به نقل از رکنا، یک زندانی در تهران با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. این زندانی متهم است که؛ ششم تیرماه ۹۵، دختر مورد علاقه اش به نام فائقه را در پارکینگ خانه پدری اش در تهرانسر، به قتل رسانده است.مسعود ۲۷ ساله، متهم این پرونده طی اظهارات خود در دادگاه عنوان کرد: “سال ها بود که فائقه را می شناختم و به او علاقه داشتم. ۴ سال بود به او ابراز علاقه کرده بودم و با هم در ارتباط بودیم اما وقتی به او گفتم قصد دارم به خواستگاری اش بروم مخالفت کرد. فائقه می گفت قصد دارد ادامه تحصیل بدهد و فرصت می خواهد تا درباره ازدواج با من فکر کند. من به فائقه فرصت دادم اما متوجه شدم در وایبر با یک پسر ناشناس چت می کنم. با او صحبت کردم اما فائقه گفت به پسر جوان علاقمند شده است”.

وی افزود: “من از این ماجرا شوکه شده بودم . گمان می کردم در مدت چهار سال فائقه مرا به بازی گرفته است. به همین خاطر با او درگیر شدم اما او ادعا کرد این ماجرا را به دروغ مطرح کرده ام. همان روز بود که ارتباطم را با او تمام کردم اما این فکر لحظه ای مرا رها نمی کرد. روز تولد فائقه بود که با او تماس گرفتم و از او خواستم تا برای گرفتن هدیه تولدش به پارکینگ خانه مان بیاید. او هم قبول کرد. هدیه فائقه در ماشینم بود. به همین خاطر به خانه برگشتم تا سویچ ماشینم را بردارم که چشمم به چاقوی آشپزخانه افتاد. همان لحظه بار دیگر حرف های فائقه درباره پسری که می گفت به او علاقمند است از به ذهنم عبور کرد. حالم بد شده بود و کنترل اعصابم را از دست داده بودم”.

این متهم ادامه داد: “من در پارکینگ خانه به دختر مورد علاقه ام حمله کردم و او را با چاقو زدم. فائقه داد و فریاد می کرد که پدرم سر رسید و من از ترسم فرار کردم. یک ساعت بعد وقتی با پدرم تماس گرفتم و فهمیدم فائقه جان سپرده است به کلانتری محل رفتم و خودم راتسلیم کردم. من دچار جنون شده بودم که دست به چنین کاری زدم. حالا هم چیزی برای از دست دادن ندارم و به مرگم راضی هستم. چند بار در زندان دست به خودکشی زده ام و یکباره ۲۱ روز در بیمارستان بستری بودم. اگر هم از اعدام رهایی پیدا کنم نمی توانم زندگی عادی داشته باشم. جامعه دیگر پذیرای من نیست و خودم هم نمی توانم به این زندگی ادامه دهم.به همین خاطر می خواهم تا زودتر اعدام شوم”.

این زندانی از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد و این حکم به تایید دیوان عالی کشور رسید.

در نهایت تلاش خانواده این زندانی جهت کسب رضایت اولیای دم منجر به بخشش وی گشته و این زندانی از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال