دادگاه انقلاب اهواز؛ مسعود زرگانى به ۱۸ ماه حبس محکوم شد

مسعود زرگانى، دانشجوى مهندسى نفت

جمعه ۱۱ مهر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۰-۰۲-SOS Iran- مسعود زرگانى، از اهالی شهرستان شیبان واقع در استان خوزستان، توسط دادگاه انقلاب اهواز به یک سال و شش ماه حبس محکوم شد. این شهروند در تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۸ توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز در ارتباط با “جریان یمانی” بازداشت و در دی ماه همان سال، پس از اتمام مراحل بازجویی به اندرزگاه ۸ زندان شیبان اهواز منتقل شد.به گزارش هرانا، مسعود زرگانى، دانشجوى مهندسى نفت و اهل شهرستان شیبان واقع در استان خوزستان، به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى «مهدى شاهین» صادر شده است، آقای زرگانی از بابت اتهاماتی در خصوص گرایش وی به جریان یمانی به حبس محکوم شده است.

مسعود زرگانى، ۲۱ ساله، فرزند حمید و از اهالی منطقه خیط الرواس (شهرک بهشتى) شهرستان شیبان واقع در شمال شهر اهواز است.

این شهروند در تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۸، توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت و در دی ماه همان سال، پس از اتمام مراحل بازجویی به اندرزگاه ۸ زندان شیبان اهواز منتقل شد.

هر ساله افرادی در ایران به صرف ادعای ارتباط با امام غایب شیعیان بازداشت می‌شوند. گفتنی است جریان فکری یمانی نیز به رهبری فردی به نام “احمد الحسن یمانی ” با طرح ادعاهایی پیرامون موضوع مهدویت فعالیت دارد.

دستگاه امنیتی حکومت ایران و به طور خاص وزارت اطلاعات دارای بخش‌هایی برای مقابله با ادیان، عرفان‌ها و جمعیت‌های فکری-دینی است که در چارچوب پذیرش فکری ایدئولوژی حکومت ایران نیستند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال