اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

یکشنبه ۱۳ مهر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۰-۰۴-SOS Iran- روز چهارشنبه ۲ مهرماه، حکم اعدام یک زندانی مرد که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. این زندانی متهم بود که در سال ۹۵ اقدام به قتل همسر خود کرده است. به گزارش هرانا به نقل از رکنا، هفته گذشته،  روز چهارشنبه ۲ مهرماه ۹۹، حکم اعدام یک زندانی مرد که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ۹۵ در پی نزاع و درگیری میان زن و مرد جوانی که منجر به فوت زن گشت آغاز شد.

به دنبال این حاثه گروهی از ماموران و امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند. زن جوان به بیمارستانی در غرب تهران منتقل و همسر وی محمد ۳۹ ساله، توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد. پس از آنکه زن جوان بر اثر شدت جراحات وارده به دلیل ضربات متعدد چاقو جان خود را از دست داد، این پرونده در دستور کار بازپرس ویژه قتل در شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.

متهم در اعترافات خود گفت: “۱۳ سال قبل با مهناز در خیابان آشنا شدم و خیلی زود به هم علاقه مند شدیم و ازدواج کردیم اما از همان ابتدا با هم اختلاف داشتیم و در زندگی دعوا زیاد می کردیم. ساعت ۷ صبح همسرم می گفت که به سرکار بروم و بر سر همین موضوع با هم درگیر شدیم تا اینکه به سمت آشپزخانه رفتم و چاقویی را برداشتم و ابتدا ۳ ضربه به پا و سپس ۲ ضربه به شکم همسرم زدم و همه این اتفاقات به خاطر امواج منفی بود که مرا آزار می داد و همسرم اجازه نمی داد از خانه خارج شوم به همین خاطر دست به قتل او زدم”.

وی ادامه داد: “مهریه همسرم ۱۳۶۰ سکه طلا بود و من قادر به پرداخت آن نبودم و همسرم نیز راضی به جدایی نبود و من هم نمی توانستم طلاقش بدهم، من مدتی قرص اعصاب مصرف می کردم و اعتیاد نداشتم و حتی یکبار هم پایم به کلانتری نگذاشته بودم که دست به این کار زدم”.

در این گزارش آمده است، پس از بازسازی صحنه جرم و صدور کیفرخواست به قتل عمد، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد.

این زندانی پس از طی مراحل دادرسی توسط شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. این حکم به تایید دیوان عالی کشور رسید و پرونده جهت اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

در نهایت هفته گذشته حکم اعدام وی در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

هرانا روز چهارشنبه ۲ مهر در گزارشی از اجرای حکم اعدام دستکم شش زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، در زندان رجایی شهر کرج خبر داده بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال