تداوم اعتصاب غذا؛ کاهش وزن و فشارخون زرتشت احمدی راغب در زندان تهران بزرگ

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان تهران بزرگ

جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۰-۳۰-SOS Iran- زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان تهران بزرگ امروز جمعه ۹ آبان‌ماه با گذشت ۲۷ روز از اعتصاب غذا با نوسان فشار خون و کاهش وزن مواجه شده است. آقای احمدی راغب که از تاریخ ۱۱ شهریورماه در مرخصی بود، روز یکشنبه ۱۳ مهرماه در منزل خود در شهریار بازداشت و جهت تحمل ادامه دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او پس از بازداشت در اعتراض به پرونده‌سازی‌های مکرر اعلام اعتصاب غذا کرد.

به گزارش هرانا، امروز جمعه ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۹، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان تهران بزرگ در بیست و هفتمین روز اعتصاب غذا با مشکلات جسمی مواجه شده است.

فشار خون آقای احمدی راغب از ۹ تا ۱۴ در نوسان است و وزن او با ۶ کیلوگرم کاهش از زمان آغاز اعتصاب غذا به ۶۱ کیلوگرم رسیده است. تداوم اعتصاب غذای این فعال مدنی در شرایطی است که وی به دلیل اعتصاب پیشین خود با مشکلات عدیده جسمی مواجه شده و کماکان با این امر دست به گریبان است.

زرتشت احمدی راغب روز یکشنبه ۱۳ مهرماه در منزل خود در شهریار بازداشت و یک روز بعد، پس از حضور نزد قاضی اجرای احکام جهت تحمل ادامه دوران محکومیت خود به تیپ ۲ زندان تهران بزرگ منتقل شد. در جریان حضور آقای احمدی راغب در واحد اجرای احکام، قاضی به وی گفته است که او در مرخصی منجر به آزادی بوده ولی مرخصی‌اش به دلیل مصاحبه و ادامه فعالیت‌های مدنی‌اش لغو و باید به زندان برگردد. آقای احمدی راغب نهایتا از روز دوشنبه ۱۴ مهرماه در زمان حضور نزد قاضی اجرای احکام اعلام اعتصاب غذا کرد و گفته است تا زمان آزادی خود به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

روز شنبه ۱۲ مهرماه امسال جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات زرتشت احمدی راغب در خصوص پرونده جدیدی که پیشتر با شکایت شهرداری فردوسیه و رسول شریفیان مبنی بر تبلیغ علیه نظام علیه وی گشوده شده، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شد. گفته می‌شود در جریان این جلسه دادگاه آقای احمدی راغب از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به دلیل امضای نامه استعفای علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

آقای احمدی راغب که از خردادماه امسال دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کرد، در تاریخ ۱۱ شهریورماه امسال به مرخصی اعزام شد.

زرتشت احمدی راغب در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۹ پس از حضور در شعبه ۴ واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۹ ماهه خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد. این فعال مدتی پس از بازداشت در اعتراض به عدم رعایت روند قانونی در پرونده خود و پرونده‌سازی ‌های مکرر نهادهای امنیتی علیه خود اعتصاب غذا کرد و نهایتا پس از اعزام به مرخصی به اعتصاب خود پایان داد. هرانا پیشتر در گزارشی از کاهش وزن ۱۲ کیلوگرمی، خونریزی معده، افت فشار خون، از دست دادن تمرکز، اختلال خواب و کم سویی چشم وی خبر داد.

او پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

زرتشت احمدی راغب، آتش نشانی است که پس از ۱۷ سال سابقه کار به دلیل فعالیت های مدنی و منتقدانه از کار اخراج شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال