حامد قره اوغلانی به اعدام و ۱۳ سال و ۳ ماه زندان محکوم شد

حامد قره اوغلانی، زندانی سیاسی

پنجشنبه ۱۳ آذر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۲-۰۳-SOS Iran- حامد قره اوغلانی، زندانی سیاسی در زندان ارومیه توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد. آقای قره اوغلانی در بخش دوم پرونده خود نیز توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ۱۳ سال و ۳ ماه زندان محکوم شد. این حکم طی هفته جاری در زندان ارومیه به وی ابلاغ شده است. وی در تاریخ ۷ تیرماه امسال توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت و در تاریخ ۲۶ تیرماه با پایان بازجویی‌ها به زندان ارومیه منتقل شد.به گزارش هرانا، حامد قره اوغلانی، زندانی سیاسی در زندان ارومیه توسط دادگاه انقلاب ارومیه به حبس و اعدام محکوم شد.

بر این اساس آقای قره اوغلانی در بخش نخست پرونده خود توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به اعدام محکوم شده است. وی همچنین در بخش دوم پرونده خود توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهامات شرکت در دوره‌های نظامی و حمله به پایگاه‌های بسیج، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری به ۱۳ سال و ۳ ماه محکوم شده است.

این حکم طی هفته جاری در زندان ارومیه به آقای قره اوغلانی ابلاغ شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اوغلانی پیشتر در تاریخ ۷ مهرماه امسال در دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شده بود.

حامد قره اوغلانی پیشتر در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۶ تیرماه با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد و از آن زمان تاکنون در خوابگاه ۳ زندان ارومیه بسر می‌برد.

آقای قره اوغلانی که تا پیش از بازداشت به نصب دوربین های مداربسته اشتغال داشت، در سال ۹۵ به دلایل مالی از کارشناسی ارشد رشته معماری کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی انصراف داد و امسال سعی داشت که در آزمون کارشناسی ارشد مجددا شرکت کند. او پس از انصراف از دانشگاه مدتی نیز برای کار به کشور ترکیه رفت.

خانواده قره اوغلانی از جمله خانواده‌های جان باختگان جنگ ۸ ساله ایران و عراق هستند. او همچنین مبتلا به بیماری صرع است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال