رهایی سه زندانی از اعدام

چهارشنبه ۰۳ دی، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۲-۲۵-SOS Iran- به گزارش میزان، رییس شورای حل اختلاف کرمانشاه از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام در این استان خبر داد. وی با بیان اینکه با درخواست خانواده متهم این پرونده جهت صلح و سازش به شعبه ۴۵ شورای حل اختلاف ارجاع شد، ادامه داد: “در این راستا همکاران شورای حل اختلاف با همکاری متنفذین و بزرگان منطقه پس از حدود ۹ سال تلاش بی وقفه و شبانه روزی و تشکیل جلسات متعدد توانستند رضایت بی قید و شرط خانواده مقتول را اخذ و با کوشش‌های طاقت فرسا و مصرانه این پرونده را ختم به خیر و مختومه کردند”.رهایی یک زندانی از اعدام در گچساران

به گزارش صدا وسیما، یک زندانی محکوم به اعدام در گچساران با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: “با تلاش‌ شبانه‌روزی امام جمعه شهرستان گچساران و اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح و با نظر اولیاء دم یک متهم در لحظات آخر اجرای حکم، از پای چوبه دار نجات یافت.

محمد صدرا ادیبان افزود: “این قتل در سال ۱۳۹۴ رخ داد که متهم و مقتول رابطه فامیلی داشتند”.

وی ادامه داد: “اولیای ‌دم پس از گذشت سال‌ها انتظار، تقاضای اجرای حکم اعدام کردند. با توجه به اینکه با میانجی گری امام جمعه شهرستان، اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح امروز در زندان شهر گچساران، اولیای دم از حق قانونی خود در اقدامی خیرخواهانه از اعدام متهم که یک جوان ۲۶ ساله بود، گذشتند و زندگی دوباره ای به وی بخشیدند”.

رهایی یک زندان از اعدام در سردشت

به گزارش فارس، رئیس دادگستری شهرستان سردشت گفت: “با تلاش مسئولان قضایی، معتمدین محلی و اعضای شورای حل اختلاف، رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قتل اخذ شد و متهم از مجازات اعدام رهایی یافت”.

وی ادامه داد: “در پی وقوع یک فقره قتل عمد در جریان یک نزاع دسته‌جمعی در سال ۹۱ و صدور حکم اعدام توسط مراجع قضایی، پرونده محکوم ‌علیه برای انجام اقدامات صلحی و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم به شعبه سوم شورای حل اختلاف شهر سردشت ارجاع شد تا اقدامات سازشی در سایه حمایت مسئولان قضایی توسط اعضای شورای حل اختلاف در این حوزه قضایی آغاز شود”.

کشاورزی بیان کرد: “خوشبختانه پس از یک سال تلاش و پیگیری مجدانه اعضای شورای حل اختلاف و تشکیل جلسات متعدد صلحی و استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدین محلی، اولیای دم این پرونده رضایت بی‌قیدوشرط خویش را اعلام و زمینه رهایی محکوم‌علیه از مجازات اعدام را پس از هشت سال تحمل حبس فراهم کردند”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال