رهایی ۳ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

شنبه ۱۳ دی، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۱-۰۲-SOS Iran- سه زندانی در شهرهای مراغه، خوی و تهران که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش هرانا به نقل از فارس، دادستان عمومی و انقلاب مراغه از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار در این شهرستان خبر داد.نادر نجد اظهار داشت: با تلاش اعضای صلح و سازش انجمن حمایت از زندانیان، اولیای دم فرهاد حاجی‌حسن‌نژاد از اعدام جوان ۲۳ ساله گذشت کردند و متهم به قتل پس از پنج سال اعدام رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در خوی

به گزارش میزان، رئیس دادگستری خوی از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار به دنبال کسب رضایت از اولیای دم در این شهرستان خبر داد.

حسن ابراهیمی گفت: هفته گذشته با تلاش و وساطت اعضای شورای حل اختلاف شعبه مستقر در زندان و ریش سفیدان و معتمدین محلی شهرستان خوی و اعلام رضایت اولیاء دم، زندانی محکوم اعدام از مجازات رهایی و زندگی دوباره یافت.

ابراهیمی افزود: شایان ذکر است این اقدام در روز اجرای حکم اعدام در زندان این شهرستان صورت گرفت و این چندمین مورد از تلاش‌های مسئولین قضائی شهرستان خوی در ماه‌ها و سال‌های اخیر است که منجر به اخذ رضایت و گذشت اولیاء دم و رهایی محکوم علیه از دار مجازات می‌شود.

یک محکوم به اعدام در تهران از چوبه دار رهایی یافت

به گزارش آفتاب، یک متهم به قتل در تهران به دنبال کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

در این گزارش آمده است: “رسیدگی به این پرونده از سال ۹۶ با قتل زنی به‌نام سیما در یکی از شهرهای استان تهران آغاز شد. مأموران پس از حضور در صحنه، دوربین‌های مداربسته و تحقیقات میدانی متوجه شدند که سیما توسط همسرش اکبر با خودرو زیر گرفته شده است. اما متهم پس‌از شناسایی و دستگیری ادعا کرد که تصادف با همسرش عمدی نبود، اما بعد از اینکه مأموران دوربین‌های مداربسته جاده را بررسی کردند متوجه شدند این مرد بعد از پیاده کردن همسرش او را به عمد زیر گرفته و پس از آن هم فرار کرده است”.

در جلسه دادگاه متهم به جایگاه رفت و گفت: “عمدی در کارم نبود. او می‌خواست از من جدا شود و من هم به‌خاطر اینکه او را دوست داشتم موافق جدایی نبودم. روز حادثه او را سوار ماشینم کردم تا با هم صحبت و مشکل‌مان را حل کنیم، اما او عصبانی بود و داد و فریاد راه انداخت و از من خواست که ماشین را نگه دارم تا پیاده شود، در حین پیاده شدن بود که این اتفاق افتاد”.

در پایان جلسه رسیدگی اولیای دم به متهم رضایت دادند، اما قضات رأی بر اعدام صادر کردند، با این حال حکم اعدام به‌ دلیل نقص در تحقیقات، برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض فرستاده شد. متهم در جلسه بعدی دادگاه که در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، گفت: “از شاکی‌های پرونده‌ام رضایت قطعی گرفته‌ام و سهم هرکدام‌شان را هم در ازای دارایی‌ام مشخص کرده‌ام”.

در نهایت قضات وارد شور شدند و با توجه به اعلام رضایت اولیای دم، متهم را به اتهام قتل مجرم تشخیص دادند و او را به ۳۰ ماه حبس محکوم کردند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال