اعتصاب غذای ابوالفضل غسالی در زندان اوین

شنبه ۲۰ دی، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۱-۰۹-SOS Iran- ابوالفضل غسالی، شهروند اهل تهران که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه، دست به اعتصاب غذا زده است. این شهروند شهریورماه سال جاری جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه کارگران ایران، ابوالفضل غسالی، شهروند اهل تهران که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه، دست به اعتصاب غذا زده است.

بر اساس این گزارش، وی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات اولیه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

این شهروند شهریورماه سال جاری جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

آقای غسالی در سال ۹۶ به دلیل فعالیت در فضای مجازی (مدیریت یک کانال تلگرامی) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

ابوالفضل غسالی در سال ۹۷ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس و مجموعا به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در اردیبهشت ماه امسال این حکم توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۴ سال و ۹ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” برای وی قابل اجرا است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال