رهایی سه زندانی از اعدام

شنبه ۰۴ بهمن، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۱-۲۳-SOS Iran- به گزارش میزان، رییس کل دادگستری هرمزگان از بازگشت به زندگی یک محکوم به اعدام در هشتبندی خبر داد. علی صالحی گفت: در سال ۱۳۹۱، در پی درگیری مسلحانه بین دو خانواده، یک نفر کشته و دو نفر زخمی شد، که متهم به قتل به اعدام محکوم شد.صالحی در ادامه افزود: پس از چند سال تلاش مسئولان دستگاه قضایی هرمزگان، معتمدین محلی و شورا‌های حل اختلاف، سرانجام اولیای دم از اعدام متهم گذشت و رضایت خود را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون این دهمین پرونده محکومیت به اعدام است که در استان هرمزگان به صلح و سازش منجر می‌شود.

بخشش یک زندانی محکوم به اعدام در کرمانشاه

به گزارش میزان، رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار خبر داد.

جبار تجری گفت: حدود ۶ سال قبل چند کارگر در حین کار با یکدیگر درگیر شده و در پی آن، یکی از طرفین دعوا کشته شد، که بعد از رسیدگی قانونی حکم اعدام برای متهم به قتل صادر و قطعیت یافت.

وی ادامه داد: با درخواست خانواده متهم، پرونده در آبان ماه سال جاری توسط قاضی شعبه سوم دادگاه کیفری یک به شورای حل اختلاف ارسال وسپس به شعبه ۴۵ ستاد تالیف قلوب ارجاع شد و از همان لحظه پیگیری امر صلح و سازش در دستور کار شعبه قرار گرفت.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه افزود: با توجه به تعدد اولیاء دم، پرونده دارای پیچیدگی خاص بود و این امر هماهنگی بین اولیاء دم و دعوت از آن‌ها را مشکل ‌تر می‌ کرد، بالاخره پس از دعوت از آنها جلسات هماهنگی تشکیل و بعد از گذشت دوماه از اعدام متهم به قتل صرف نظر کردند.

رهایی از چوبه دار یک زندانی در گرگان

به گزارش فارس، رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان از بخشش یک زندانی محکوم به اعدام به دنبال کسب رضایت از اولیای دم خبر داد.

احمد جعفری گفت: سه سال پیش، مشاجره دو پسرعمو با یکدیگر منجر به قتل یکی از آنها شد.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان افزود: عموی متهم به قتل در نهایت پس از گذشت سه سال، لحظاتی پیش از اجرای حکم، بدون هیچ چشم داشتی از حق قانونی و شرعی خود گذشت و برادر زاده‌اش را بخشید.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف شاهد نوزدهمین بخشش محکوم به اعدام در استان گلستان بودیم که فرصت زندگی دوباره یافتند.

از ابتدای سال جاری؛ رهایی ۱۵ زندانی از اعدام در زنجان

به گزارش رکنا، مدیرکل زندان‌ ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان، از رهایی ۱۵ زندانی محکوم به اعدام در این استان طی سال جاری خبر داد.

محمد جوادی در این خصوص گفت: بروز چنین اتفاقاتی ضمن ارتقای امنیت و آرامش در جامعه موجب خیر و برکت و زندگی مجدد برای افراد محکوم می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال