وجود ۲۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور

یکشنبه ۱۹ بهمن، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۰۷-SOS Iran- مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش از بازماندگی ۲۱۰ هزار کودک از تحصیل طی سال تحصیلی جاری در کشور خبر داد. از این تعداد بیشترین آمار مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. این درحالیست که روز گذشته وزیر آموزش و پرورش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل را حدود ۱۴۰ هزار اعلام کرد.

به گزارش هرانا به نقل تسنیم، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش از وجود ۲۱۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل طی سال تحصیلی جاری در کشور خبر داد.

محمدرضا سیفی گفت: “۲۱۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل هستند که در سال‌های گذشته این رقم ۱۴۰ هزار نفر بود”.

وی افزود: “۳.۵ میلیون دانش آموزی که به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند، افرادی هستند که در شبکه شاد و آموزش مجازی حضور نداشته و شاید به آموزش تلویزیونی یا حتی آموزش حضوری در مناطق عشایری و روستایی دسترسی داشته باشند”.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش گفت: “مشکل ما در عدالت آموزشی بحث کیفیت است و هیچ چیز جای کیفیت مدرسه و آموزش حضوری را نمی‌گیرد، حتی اگر زیرساخت فضای مجازی هم مهیا باشد حضور در مدرسه بسیار مهم است”.

وی درباره علت بازماندگی از تحصیل بیان کرد: “عدم حضور در مدرسه و فراهم نبودن زیرساخت های فناوری تاثیرگذار است حتی برخی دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند”.

سیفی با اشاره به اینکه دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیشتر در مناطق محروم هستند، گفت: “بیشترین آمار مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و بیشترین دانش آموزانی که به شاد دسترسی ندارند مربوط به استان گلستان است و حدود ۵۰ درصد به شاد دسترسی ندارند”.

این درحالیست که روز گذشته وزیر آموزش و پرورش در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل را حدود ۱۴۰ هزار نفر اعلام کرد.

حق آموزش از جمله حقوق شهروندان است که باید دست کم در دروه‌های ابتدایی و پایه به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گیرد. این درحالیست که بسیاری از دانش آموزان در کشور به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی، مدارس فرسوده و نبود زیرساخت های مناسب برای آموزش مجازی، در دوره شیوع ویروس کرونا، از حق تحصیل محروم مانده اند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال