‎منتظری: در دوره گذشته متاسفانه آقای رییس جمهور محترم به مردم دروغ می‌گفت

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – رییس دیوان عدالت اداری مدعی شد که در دوره گذشته رییس‌جمهور محترم به مردم دروغ می‌گفت و قانون را علنا زیر پا می‌گذاشت. به گزارش (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری طی سخنانی در دیدار با مدیران دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها گفت: یکی از مصیبت‌ها در دوره گذشته این بود که متاسفانه آقای رییس جمهور محترم به مردم دروغ می‌گفت و قانون را علنا زیر پا می‌گذاشت و ما آن زمان می‌گفتیم به قانون عمل کنید.

وی افزود: وقتی مردم می‌بینند عالی‌ترین مقام اجرایی کشور قانون‌گریز و قانون ستیز است به چه کسی اعتماد کنند؟

‎منتظری ادامه داد: یک آدم متخلف و مجرم را خلاف قوانین سر کار می‌گذارد. دیوان عدالت اداری حکم می‌دهد که این کار خلاف قانون است، اما حکم را ا جرا نمی‌کنند یا مصوبه را طوری تنظیم می‌کنند تا قانون را دور بزنند و حالا هم می‌بینیم دارد گندش درمی‌آید.

‎رییس دیوان عدالت اداری اظهار کرد: این چیزی است که ما فریاد می زدیم و می‌گفتیم این فرد شایستگی تصدی چنین پست مهمی را ندارد.

‎وی گفت: اگر حکم مرجع قضایی محترم شمرده نشود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و هر کسی به خود اجازه می‌دهد هر کاری را انجام دهد.

‎رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به وقوع فساد اقتصادی در ترکیه گفت: در این راستا چند نفر از وزرا در ترکیه استعفا دادند. من متن استعفای یکی از وزرا را دیدیم و ظاهر آن این است که به این دلیل استعفا کرده تا مقامات قضایی مانعی برای تعقیب نداشته باشند.

‎منتظری تصریح کرد: آن وقت ما می‌آییم یک آدم فاسد را سر کار می‌گذاریم و هرچه هم گفته می‌شود این آدم پرونده و محکومیت دارد توجهی نمی‌شود و این امر با آموزه‌های دین ما سازگار نیست.

‎وی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری یک مرجع برخاسته از انقلاب است و چنین مرجعی با این کیفیت و ساختار را در کمتر کشوری می‌توان پیدا کرد.

‎رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: دیوان عدالت اداری مرجعی برای رسیدگی به شکایات از دولت است که در درون دولت هم نیست و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

‎منتظری با بیان اینکه دولت در دیوان عدالت اداری هیچ نفوذی ندارد، گفت: ما خودمان را از دولت جدا نمی‌دانیم زیرا ما یک مجموع در درون نظام هستیم، اما اگر کلید عزل و نصب من به عنوان رییس دیوان عدالت اداری در دست رییس جمهور یا یک وزیر بود،‌ خواه یا ناخواه تاثیرپذیر بودم.

‎رییس دیوان عدالت اداری گفت: متاسفانه بعضی آقایان گفتند با داس نیامده‌ایم ولی عملا داریم می‌بینیم شروع به درو کردن نیروها کرده‌اند اما دیوان عدالت اداری این طور نیست و هیچ تکانی نمی‌خورد.

‎منتظری با تاکید بر اهمیت حفظ امانت خطاب به مدیران دفاتر این نمایندگی دیوان عدالت اداری گفت: این پست و جایگاهی به من و شما داده شده امانت است. یکی از آسیب‌زاترین موضوعات در فرهنگ اداری ما این است که به عهد و پیمان خود پایبند نیستیم. کشورهای غیرمسلمان مانند ژاپن و چین که اصلا خدا را قبول ندارند را ببینید که ساعت کاری‌شان چگونه است.

‎وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید نزدیکترین شما به من کسی است به مردم نزدیک‌تر باشد. تمام این تشکیلات، هزینه کردن‌ها، دفتر و دستک‌ها و برو و بیاها برای این است که در جایگاهی بنشینیم و به مردم خدمت کنیم.

‎رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به جایگاه دیوان عدالت اداری گفت: متاسفانه این جایگاه آنگونه که باید تفسیر و تبیین نشده وگرنه وضع دیوان عدالت اداری الان بهتر بود. بعد از گذشت ۳۰ سال حدود ۴ سال پیش تازه یاد ما و مجلسی‌ها آمد که دیوان یک نهاد کشوری است و مردم سراسر کشور حق دارند که برای ثبت شکایت خود مسیر طولانی تا تهران را طی نکنند.

‎وی خطاب به مدیران دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری گفت: شما نماینده یک نهاد با جایگاهی رفیع در قانون اساسی هستید و باید بدانید که آبروی دیوان به شما بستگی دارد. شما باید این آبرور را حفظ کنید ونکند خدای نکرده یک تلفن باعث شود به سمتی گرایش پیدا کنید.

‎به گزارش ایسنا، منتظری در جمع خبرنگاران و در واکنش به صحبت‌های احمد تویسرکانی که اجرای حکم دیوان عدالت اداری درباره سردفتران را منوط به دستور رئیس قوه قضاییه دانسته بود، گفت: ما این حرف را به صورت مطلق قبول نداشتیم و لذا در جلسه‌ای که با آقای تویسرکانی داشتیم آن را حل کردیم.

‎وی ادامه داد: یکسری پرونده‌ها در این زمینه وجود داشت که به حمدالله بخش عمده‌ای از آنها حل شد. یک بخش مربوط به تصمیمات رئیس قوه قضاییه است و یک بخش هم مربوط به آقای تویسرکانی که ایشان باید اقداماتی انجام دهند.

‎منتظری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به عنوان شاکی خصوصی از مرتضوی شکایت نمی‌کنید، گفت: خیر. ولی اگر قرار باشد رسیدگی شود آنقدر شاکی وجود دارد که احتیاجی به شکایت ما نیست و امیدواریم زودتر به این پرونده رسیدگی شود.

‎رییس دیوان عدالت اداری همچنین درباره جلسه خود با رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در جلسه با رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره موضوعاتی مانند تاکید بر حفظ حقوق مالکان خصوصی و حفاظت از میراث فرهنگی صحبت کردیم و قرار شد کار کارشناسی در این باره انجام شود.

‎منتظری همچنین گفت: پرونده شکایت کارگران درباره میزان افزایش دستمزدشان در نوبت رسیدگی هیات عمومی دیوان عدالت اداری قرار دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال