دادگاه انقلاب تهران؛ سه متهم سیاسی مجموعا به ۲۰ سال حبس محکوم شدند

جمعه ۱۵ اسفند، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۳-۰۵-SOS Iran- پرستو معینی، زهرا صفایی و محمدمسعود معینی متهمان سیاسی توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این افراد علاوه بر این به منع خروج از کشور و منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی یا اجتماعی محکوم شدند. در صورت تائید این حکم و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۵ سال حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص هریک از این شهروندان قابل اجرا خواهد بود.به گزارش هرانا، سه متهم سیاسی توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس دادنامه صادره که در تاریخ ۴ بهمن ۹۹، توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدمهدی شهمیرزادی صادر شده است، پرستو معینی، زهرا صفایی، محمدمسعود معینی هر یک از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند زهرا صفایی علاوه بر این به اتهام توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این افراد همچنین به منع خروج از کشور و منع عضویت در احزاب، گروه ها و دسته های سیاسی یا اجتماعی محکوم شدند.

در صورت تائید حکم صادره و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص هر یک از متهمین قابل اجرا خواهد بود.

هرانا پیشتر در گزارشی از تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات فروغ تقی پور، در تاریخ ۱۶ دیماه امسال در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

نسرین جباریان ها به همراه دخترش فروغ تقی پور، زهرا صفایی و دختر وی پرستو معینی در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. خانم جباری در آستانه نوروز با تودیع قرار از زندان آزاد شد. زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور نیز اواخر فروردین ۹۹ با پایان بازجویی‌ها از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. خانم صفایی پیشتر در تاریخ ۸ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد و در تاریخ  ۵ مردادماه پس از حضور در دادسرای اوین با افزایش ۱۰ برابری میزان وثیقه (سه میلیارد تومان) مواجه شده و در نتیجه بازداشت و روز دوشنبه ۶ مرداد به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

محمدمسعود معینی نیز شهریورماه امسال جهت ادای توضیحات به دادسرای اوین احضار شده بود.

زهرا صفایی پیش از این نیز بازداشت و زندان را در سابقه خود دارد. او در سال ۸۵ بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود. وی همچنین در دهه شصت به عنوان فعال سیاسی مدتی را در زندان سپری کرده بود. پدر خانم صفایی معروف به “حاجی صفایی” یکی از بازاریان سرشناس تهران بوده که در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال