‎خشک شدن بستر برخی رودخانه‌های منطقه سیستان

جمعه ۶ دی ۱۳۹۲- IranSOS – استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای مذاکرات منطقه‌ای ایران و افغانستان با محور دریاچه هامون دو تاریخ ۱۶ و ۲۶ مرداد سال آینده به وزارت امور خارجه پیشنهاد شده است. به گزارش (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست و معاون این سازمان در استانداری سیستان و بلوچستان، افزود: با توجه به خواسته دکتر روحانی، مساله حق آبه و حل مشکل دریاچه هامون به طور جدی پیگیری می‌شود. در این باره نخستین وظیفه و رسالت برعهده وزارت امور خارجه است.

وی بیان کرد: اهرم‌های زیادی برای متقاعد کردن افغانستان به واگذاری اصل حق آبه رودخانه هیرمند به ایران وجود دارد.افغانستان برای واگذاری حق‌آبه ایران به تعهدات بین المللی عمل کند.

‎استاندار تصریح کرد: رفع مشکلات زیست محیطی استان نیازمند توجه ویژه دولت به استان است. مشکل کم آبی استان به خصوص در منطقه سیستان باعث خشک شدن بستر رودخانه‌ها و تالاب‌ها شده است. وزیدن نسیمی کوچک باعث بوجود آمدن ریزگردها در فضا می‌شود و شرایط زندگی را برای مردم سخت می‌کند که در این رابطه باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

‎وی افزود: مهاجرت و حاشیه نشینی از تبعات خشکیدن هامون است و به طور قطع هزینه پیشگیری و درمان مشکلات این چنینی کمتر از مقابله با معضلات اجتماعی ناشی از آن است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال