رهایی از اعدام ۳ زندانی در شهرهای سلماس و گرگان

دوشنبه ۲۵ اسفند، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۳-۱۵-SOS Iran- دو زندانی در شهر سلماس و یک زندانی در شهر گرگان، که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین طی سال جاری ۶۰ زندانی محکوم به اعدام در استان خراسان رضوی از چوبه دار نجات یافتند.

به گزارش فارس، دو محکوم به اعدام در شهر سلماس در استان آذربایجان غربی، با گذشت اولیای دم، از مرگ رهایی یافتند.

ناصر عباسی دادستان شهرستان سلماس از بخشوده شدن ۲ نفر که به اتهام قتل، از چند ماه قبل در حبس به سر می‌بردند خبر داد و اظهار داشت: با تلاش‌های بسیار و انجام نشست‌های متعدد دادستان، رئیس دادگستری و وکیل خانواده مقتول، با اولیاء دم برای گذشت از اعدام و مصالحه اقدام شد که در نتیجه با اخذ رضایت از اولیاء دم، این زندانی‌ها پس از چندین ماه از چوبه‌دار رهایی یافتند.

رهایی از اعدام یک زندانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری مهر، یک زندانی در شهر گرگان، پس از ۶ سال، دقایقی پیش از اجرای حکم، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

 رئیس شورای حل اختلاف گلستان با بیان اینکه، این جوان ۶ سال پیش، در پی ارتکاب یک کار اشتباه جان یک انسان را گرفته بود گفت: به درخواست اولیای دم، حکم اعدام صادر شد و پس از انجام تشریفات قانونی، رای نهایی و در نوبت اجرا قرار گرفت.

احمد جعفری ادامه داد: پیش از اجرای حکم پرونده به واحد صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان ارجاع و تلاش برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شد.

وی اضافه کرد: طی سال های گذشته اعضای شورای حل اختلاف بارها به همراه بزرگان دو خانواده به منزل مرحوم مراجعه کردند اما اولیای دم، همچنان بر اعدام اصرار داشتند.

جعفری گفت: صبح امروز و دقایقی پیش از اجرای حکم، اولیای دم  گذشت را ترجیح دادند و بدون هیچ قید و شرطی از اعدام، گذشتند و متهم به قتل را بخشیدند.

رهایی ۶۰ زندانی محکوم به اعدام در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی گفت: در سال جاری ۶۰ پرونده اعدام، منتهی به رضایت اولیای دم شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال