اعتصاب غذای رضا طالشیان جلودارزاده در زندان تهران بزرگ

رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه نگار محبوس

جمعه ۱۰ اردیبهشت، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۴-۳۰-SOS Iran- رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه نگار محبوس در زندان تهران بزرگ از صبح روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه، در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته هایش دست به اعتصاب غذا زد. آقای تالشیان جلودارزاده که دوران محکومیت ۳ ساله خود را در این زندان سپری می کند اسفندماه سال گذشته نیز، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و عدم دریافت دارو دست به اعتصاب غذا زده و پس از انتقال به بیمارستان و دریافت دارو به اعتصاب خود پایان داد.به گزارش هرانا، رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه نگار محبوس در زندان تهران بزرگ از صبح روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به اعتصاب زد.

آقای طالشیان جلودارزاده در اسفندماه سال گذشته نیز در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و نگرفتن دارو درست به اعتصاب غذا زد و پس از یک هفته پس از انتقال به بیمارستان و دریافت دارو به اعتصاب خود پایان داد.

وی در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه ۹۹، علیرغم بروز تشنج از اعزام به بیمارستان و رسیدگی مناسب پزشکی محروم ماند. گفته می‌شود در نتیجه این حمله عصبی بینایی یکی از چشمان وی با مشکل جدی مواجه شده است.

آقای طالشیان پیشتر در اسفندماه ۹۹ طی نامه‌ای دلایل اعتصاب خود را توضیح داده بود. وی ضمن توضیح جراحت خود در این نامه نوشت؛ “من نیاز به آن دارم که پیوسته در هر هفته یک آمپول آوونکس خارجی به من تزریق شود، اما هم اکنون بیش از ۵ هفته است که محروم از تزریق این آمپول هستم. در طی این مدت از بازداشت ۲ بار دچار تشنج شده‌ام و هر بار پزشک بهداری بند و همچنین پزشک بهداری مرکزی زندان تهران بزرگ اعزام اورژانسی به بیمارستان را برای من تجویز کردند. اما به هزار اما و دریغ حتی از یکبار اعزام”.

بازداشت وی جهت تحمل حبس و عدم دسترسی این زندانی به خدمات درمانی در شرایطی است که آقای طالشیان در بخش دیگری از این نامه گفته است: “بیماری من از سوی دانشمندان علوم پزشکی صعب العلاج تشخیص داده شده است و عموم متخصصین مغز و اعصاب همواره توصیه می‌کنند که مبتلایان به این بیماری باید در فضایی به دور از استرس زندگی کنند من اما باکی از یک زندان کوچک در این نظام که تمام کشور را تبدیل به یک زندان بزرگ کرده است، ندارم. حق دارم که بدیهی‌ترین حق طبیعی خود را که همانا تهیه آمپول و اعزام به بیمارستان است را تقاضا کنم و از آن محروم نمانم اما این حکومت آن را از من محروم کرده است”.

آقای طالشیان جلودارزاده در خردادماه ۹۸ از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی” به ۳ سال حبس تعزیری، پرداخت ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی و مطبوعاتی محکوم شد. این محکومیت نهایتا در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

این شهروند اوایل بهمن‌ماه سال گذشته پس از حضور در شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

رضا طالیشان جلودار زاده، سردبیر مجله «صبح آزادی» بود که در سال ۱۳۹۰ توقیف شد.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال