رهایی از اعدام ۳ زندانی در شهرهای مختلف

شنبه ۰۱ خرداد، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۵-۲۲-SOS Iran- سه زندانی در شهرهای کرج، بندرعباس و اراک که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند. به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در کرج پس از گذشت ۱۰ سال که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.بر اساس این گزارش، دوم خرداد سال ۹۰ به‌ دنبال درگیری بین چند جوان در یکی از محله‌ های نظر آباد، پسر ۲۲ ساله‌ای به‌ نام حسین با ضربه‌های چاقو پسری ۱۸ ساله به‌ نام وحید به قتل می رسد.

پس از اعترافات متهم، پرونده وی برای رسیدگی به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز ارسال شد. دادرسان دادگاه پس از بررسی پرونده، شنیدن اظهارات متهم و شاهدان ماجرا و همچنین درخواست اولیای دم برای اشد مجازات، متهم را به اعدام محکوم و پس از تأیید حکم صادره توسط قضات دیوان عالی کشور راهی زندان و در نوبت اعدام قرار گرفت.

اسماعیل جمع یاری مدیر کل سازمان زندان‌های استان البرز در این باره گفت: متهم به خاطر رفتارهای شایسته‌ای که در زندان از خود نشان داد و اظهار ندامت و پشیمانی، مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس این پرونده برای گرفتن رضایت از اولیای دم و نجات متهم از اعدام در اختیار مددکار زندان قرار گرفت.

اولیای دم نیز پس از ماه ها تلاش مددکاران برای جلب رضایت آنها در نهایت زندانی را بدون هیچ قید و شرطی بخشیدند.

رهایی از اعدام یک زندانی در بندر عباس

به گزارش جوان آنلاین، یک زندانی در بندر عباس که پیشتر در پرونده ای از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رییس کل دادگستری هرمزگان در اینباره گفت: این زندانی محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت.

علی صالحی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این زندانی پس از تحمل سه سال حبس و با پیگیری مسئولان قضایی، مددکاران و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و گذشت اولیای دم بخشیده شد.

رهایی از اعدام یک زندانی در اراک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک متهم در اراک که پیشتر در پرونده ای از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان مرکزی، در خصوص یک پرونده قتل که از سال ۹۳ منتهی به صدور حکم اعدام برای متهم شده بود، گفت: با تلاش و زحمات پرسنل زندان اراک، پیگیری مستمر و تلاشهای خوبی که بعمل آمد، اولیای دم مقتول امروز در زندان حاضر شدند و بدون هیچ چشم داشت و مسئله مالی، رضایت خود را نسبت به زندانی که در واقع باید اعدام می شد را اعلام کردند و مراتب صورت جلسه شد.

خدابخشی با بیان اینکه این اقدام باعث شد تا یک نفر از اعدام رهایی پیدا کند، افزود: امیدواریم که محکوم علیه به زندگی برگردد و از گذشته خود عبرت بگیرد.

موذن مدیر زندان مرکزی هم با بیان اینکه تلاش و کوشش همکاران در زندان مرکزی موجب اخذ رضایت یکی از پرونده های محکوم به اعدام شد، گفت: در سال گذشته نیز موفق شدیم ۱۴ مورد پرونده محکوم به اعدام را به صلح ختم کنیم.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال