اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان مشهد

شنبه ۰۱ خرداد، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۵-۲۲-SOS Iran-  روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان مشهد به اجرا درآمد. به گزارش هرانا به نقل از روزنامه خراسان، سحرگاه روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان مشهد اعدام شد.بر اساس این گزارش، این زندانی به قتل یک مرد ۴۲ ساله با ضربات چاقو متهم شده است.

وی پیشتر طی اعترافات خود گفته بود: “مدتی قبل با دختری در یکی از بازارهای تجاری معروف سی متری طلاب آشنا شدم و وابستگی شدیدی به او پیدا کردم. در این میان فهمیدم که آن دختر با شخص دیگری هم رابطه دارد. عصبانی بودم و با آن شخص در بولوار ادیب (محل سکونت متهم) قرار گذاشتم که این حادثه رخ داد. ساعت ۱۱ صبح در حالیکه مشروبات الکلی مصرف کرده بودم با علی (مقتول) درگیر شدم، حال طبیعی نداشتم به همین دلیل چیزی از لحظه قتل را به خاطر ندارم”.

هویت این زندانی “سجاد-ع-ت” احراز شده است.

وی نهایتا توسط شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، از بابت اتهام “قتل” به اعدام در ملاء عام، زندان و شلاق محکوم شد و این حکم به تایید دیوان عالی کشور رسید.

بنابر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۰) دستکم ۲۵۶ شهروند اعدام شدند و ۹۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۲ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۲ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش ۷۷ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال