نگرانی اتحادیه اروپا درباره حکم حبس و شلاق نرگس محمدی

پنجشنبه ۰۶ خرداد، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۵-۲۷-SOS Iran- اتحادیه اروپا درباره حکم ۳۰ ماه حبس و ۸۰ ضربه شلاق نرگس محمدی ابراز نگرانی کرد. بخش خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا گفته است او فقط از حقوق بشر دفاع کرده. نرگس محمدی در واکنش به این حکم گفت از رای صادره تبعیت نخواهد کرد.بخش خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا (EEAS) با ارسال پیامی در توییتر در روز پنج‌شنبه ۶ خرداد (۲۷ مه) از حکم حبس و شلاق نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر ابراز نگرانی کرد و گفت خانم محمدی فقط از حقوق بشر دفاع کرده است.

به گزارش دویچه وله، بخش خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا (EEAS) با ارسال پیامی در توییتر در روز پنج‌شنبه ۶ خرداد (۲۷ مه) از حکم حبس و شلاق نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر ابراز نگرانی کرد و گفت خانم محمدی فقط از حقوق بشر دفاع کرده است.

نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر اخیرا توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شده است.

این حکم در ارتباط با پرونده‌ جدیدی است که در دوران حبس برای نرگس محمدی گشوده شده بود. صدور چنین احکامی تازگی ندارد و در ۴۲ سال گذشته در باره فعالان حقوق بشر تکرار شده است.

نرگس محمدی با انتشار نامه‌ای سرگشاده در واکنش به صدور این حکم گفته است که او در رسیدگی  به پرونده شرکت نکرده و از رای صادره از سوی محاکم قوه قضائیه در این پرونده نیز تبعیت نخواهد کرد.

این مدافع حقوق بشر در شبکه اجتماعی “کلاب هاوس” حکم جدید خود را “بی‌شرمانه” توصیف کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال