پناهجوی کرد ایرانی شش روز پس از خودسوزی در اربیل جان باخت

دوشنبه ۰۳ خرداد، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۵-۲۴-SOS Iran- به گزارش منابع حقوق بشری، بهزاد محمودی، پناهجوی کرد ایرانی، که هفته گذشته در مقابل ساختمان سازمان ملل در مرکز اقلیم کردستان عراق خودسوزی کرده بود، روز دوشنبه سوم خرداد جان باخت.به گفته منابع حقوق بشری محمودی به دلیل بالابودن درصد سوختگی در یکی از مراکز درمانی اربیل در گذشته است.

به گزارش دویچه وله،  بهزاد محمودی شش روز پیش به نشانه اعتراض به عدم پاسخگویی به خواسته‌های پناهجویان در اقلیم کردستان عراق در برابر دوربین خبرنگاران خودسوزی کرده بود.

پس از این اقدام، محمودی دچار سوختگی ۹۳ درصد شد.

سازمان حقوق بشری “هه‌نگاو”، بهزاد محمودی را ۲۵ ساله و اهل بوکان معرفی کرد و به نقل از محمودی نوشت: «ما چهار سال است که اینجا هستیم و هیچ حقی نداریم و سازمان ملل نیز هیچ جوابی به ما نمی‌دهد و خواسته‌های ما را انکار می‌کند.«

کاوه کرمانشاهی، سخنگوی شبکه حقوق بشر کردستان، در توئیتی اعتراض خود را به بی‌اعتنایی مسئولان به وضعیت پناهجویان از جمله بهزاد محمودی نوشت: «پناهجویان در راه رسیدن به مأوایی برای زیستن از میان آب و آتش می‌گذرند. شماری در آتش‌ها می‌سوزند و بی‌شماری در آب‌ها خفه می‌شوند. در مقابل لنز دوربین‌های روشن و چشم وجدان‌های خاموش!»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال