دادگاه علی یونسی و مرادی، دانشجویان نخبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود

پنجشنبه ۱۰ تیر،۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۷-۰۱-SOS Iran- مصطفی نیلی، وکیل مدافع علی یونسی دانشجوی نخبه زندانی اعلام کرد که دادگاه موکلش و امیرحسین مرادی دانشجوی نخبه بازداشتی روز شنبه ۱۲ تیر برگزار خواهد شد. این دو دانشجو حدود ۱۴ ماه در زندان انفرادی اوین محبوس هستند.به گزارش دویچه وله، مصطفی نیلی، وکیل مدافع علی یونسی با ارسال یک توییت در صفحه شخصی خود از جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی یونسی و امیرحسین مرادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف خبر داد. نیلی نوشته است که دادگاه روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار خواهد شد.مصطفی نیلی گفته است دو دانشجوی زندانی با گذشت بیش از ۱۴ ماه همچنان در بازداشتگاه امنیتی زندان اوین نگهداری می‌شوند. به گفته نیلی عدم انتقال دانشجویان زندانی به بند عمومی، موجب سخت شدن دفاع از آنها شده است.

مصطفی نیلی قبلا در فروردین ماه امسال از عدم برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات موکل خود در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داده بود.

 

او در آن‌زمان گفت که اتهام موکلش “افساد فی الارض” است و علیرغم ابلاغ به حضور وکلای پرونده و موکلین، جلسه دادگاه برگزار نشده است.

 

علی یونسی، از دانشجویان نخبه ایرانی و برنده مدال طلای المپیاد نجوم، در فروردین ماه سال گذشته به همراه امیرحسین مرادی، از دانشجویان نخبه رشته فیزیک، بازداشت و به بند امنیتی زندان اوین منتقل شدند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران دو هفته پس از این دستگیری، بدون ارائه هیچ مدرکی، مدعی شد که آنها با سازمان “مجاهین خلق” ارتباط داشتند و در تدارک “اقدامات خرابکارانه” بودند.

 

اخیرا ۱۷۰ تن از استادان دانشگاه صنعتی شریف در نامه به مسئولان خواستار آزادی امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو دانشجوی نخبه و المپیادی این دانشگاه شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال