‎اطلاعات جدید درباره ارتباطات بابک زنجانی

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – سایت خبری انتخاب مدعی شده که به جزئیات تازه‌ای درباره پرونده بابک زنجانی دست یافته است. به گزارش ایسنا، انتخاب نوشت: «نام و تصویر بابک زنجانی پاییز سال گذشته برای نخستین بار توسط یک سایت خبری داخل کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رانت‌خواران تاریخ ایران معرفی شد اما سوال اینجاست که بابک زنجانی چگونه به این وضعیت رسید؟

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، بابک زنجانی بعد از حوادث سال ۱۳۸۸ و قدرت گرفتن برخی نیروهای خودسر با فردی به نام رعیت در جزیره کیش ارتباط برقرار می‌کند و از طریق وی با شریف ملک‌زاده و سپس اسفندیار رحیم‌مشایی مرتبط می‌شود.
‎حوزه رانت‌خواری بابک زنجانی در ابتدا هتل‌داری و دلالی هواپیما بوده که از سال ۱۳۹۰ و با تشدید تحریم‌ها یک‌باره ثروت در اختیار وی که حاصل از پولشویی و معاملات با پول بیت‌المال بوده است ده‌ها برابر می‌شود.
‎وی سپس با ارتباط گرفتن با معاون اقتصادی یکی از مراکز خاص از پوشش امنیتی برای فعالیت‌های اقتصادی خود استفاده می‌کند.
‎بابک زنجانی که از رعیت و هروی برای ارتباط با محافل خودسر استفاده می‌کند، مبالغ سنگین به افراد مختلف می‌پردازد و از این طریق به سیستم نظارتی نفوذ می‌کند.
‎گفته می‌شود وضعیت وی به حدی می‌رسد که با یک وزیر خاص در وزارتخانه مربوطه دیدار کرده و از حمایت‌های وی بهره می‌برد.
‎برخی نمایندگان مجلس نیز پیش از این از تایید بابک زنجانی توسط چهار تن از اعضای دولت احمدی‌نژاد شامل رستم قاسمی، شمس‌الدین حسینی، حیدر مصلحی و محمود بهمنی خبر داده بودند.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال