کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی در نقده

شنبه ۱۶ مرداد، ۱۴۰۰-۰۷٫۰۸٫۲۰۲۱-SOS Iran- امروز شنبه ۱۶ مرداد ماه، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی شماری از شهروندان در مقابل کلانتری شماره ۱۱ شهر نقده، یک فرد بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی جان خود را از دست داد. همچنین گفته می شود که ماموران به سمت اجتماع شهروندان اقدام به پرتاب گاز اشک آور نیز کردند.به گزارش هرانا، یک شهروند در نقده بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی جان باخت.

هویت این شهروند محمد علیزاده، ۲۷ ساله عنوان شده است.

بی بی سی فارسی در این خصوص نوشت: تیراندازی منجر به فوت این شهروند زمانی رخ داد که شماری از شهروندان در مقابل کلانتری شماره ۱۱ در مرکز شهر، دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

در این گزارش همچنین اشاره شده که تیراندازی (گلوله‌های ساچمه‌ای) به سمت شهروندان توسط نیروهای گارد ویژه صورت گرفته و آنها همچنین به سمت اجتماع شهروندان اقدام به پرتاب گاز اشک آور کردند.

شلیک نیروهای انتظامی و امنیتی به شهروندان در شهرهای مختلف کشور امری مسبوق به سابقه است. این امر در مواردی منجر به آسیب‌های دائمی و یا جان باختن شهروندان می‌شود.

در ماده ۷ قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری آمده است: “مأمورین موضوع این قانون هنگام بکارگیری سلاح باید حتی‌المقدور پا را هدف قرار بدهند و مراقبت نمایند که اقدام آنان منجر به فوت نشود و به اشخاص ثالث که دخیل در ماجرا نمی‌باشند آسیب نرسد.” در تبصره‌ این ماده نیز گفته شده که “‌مواظبت و مراقبت از حال مجروحین بر عهده‌ی مأمورین انتظامی است و باید در اولین فرصت آنان را به مراکز درمانی برسانند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال