‎ارجاع ۶ مورد “کودک آزاری” به انجمن حمایت از کودکان در آذر ‎ماه

‎جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان اینکه در آذرماه سال جاری تعداد کل موارد ارجاع داده شده به انجمن حمایت از حقوق کودکان برای رسیدگی ۱۴ مورد بود، اظهار کرد: از این تعداد شش مورد کودک آزاری صورت گرفته که سه نفر آنها پسر و سه نفر دختر بودند که منجر به مداخله مستقیم و مشاوره توسط این انجمن شد.

شیرین صدرنوری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه شش مورد از کودک آزاری‌های انجام شده عاطفی، شش مورد ناشی از کودک آزاری در اثر غفلت و دو مورد بر اثر تنبیهات جسمی بوده است، گفت: این در حالی است که موارد با یکدیگر همپوشانی دارند.

‎وی با اشاره به مداخله مستقیم انجمن درباره ۶ کودک، ادامه داد: دو مورد از آزاررسانان پدر، یک مورد آزاررسانی همزمان پدر و مادر،‌ دو مورد کودک آزاری توسط افراد غریبه و یک مورد توسط مسئولان مدرسه انجام شده است.

‎این عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان در ادامه به ارتباط والدین این کودکان با آنها اشاره و اظهار کرد: دو مورد از این کودکان دارای روابط عادی با خانواده، سه مورد از خانواده طلاق و یک مورد نیز دارای خانواده‌ای بودند که دائما با یکدیگر مشاجره و درگیری داشتند.

‎صدرنوری همچنین در مورد نحوه ارجاع این کودکان به واحد مددکاری اجتماعی حمایت از حقوق کودکان خاطر نشان کرد: چهار مورد از طریق مادرانشان،‌ یک مورد از طریق اقوام و یک مورد از طریق افراد غریبه به انجمن ارجاع داده شدند.

‎وی با اشاره به ۲۴ مورد پیگیری‌ انجمن حمایت از حقوق کودکان در مورد آزاررسانی به کودکان در آذرماه نیز، گفت: هشت مورد از این پیگیری‌ها به صورت تلفنی، هشت مورد حضوری، پنج مورد با پیگیری حقوقی، یک مورد به صورت بازدید از منزل و دو مورد نیز با بازدید از مدرسه مورد پیگیری توسط انجمن قرار گرفتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال