در پی مرگ مشکوک امیرحسین حاتمی؛ تجمع خانواده و نزدیکان وی مقابل زندان تهران بزرگ

جمعه ۰۲ مهر، ۱۴۰۰-۲۴٫۰۹٫۲۰۲۱-SOS Iran- شماری از اعضای خانواده امیرحسین حاتمی به همراه تعدادی از شهروندان استان ایلام با تجمع مقابل زندان تهران بزرگ نسبت به مرگ مشکوک او در این زندان اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان شدند. روز پنج‌شنبه ۱ مهرماه خبر جان باختن امیرحسین حاتمی در زندان تهران بزرگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.به گزارش هرانا، امروز شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰، شماری از اعضای خانواده امیرحسین حاتمی به همراه تعدادی از شهروندان ایلام با تجمع مقابل زندان تهران بزرگ نسبت به مرگ مشکوک او در این زندان اعتراض کردند.

این افراد مقابل زندان با سر دادن شعار “قوه قضاییه، جوابگو، جوابگو” خواهان پاسخگویی مسئولان در خصوص جان باختن امیرحسین حاتمی شدند. با این وجود هنوز مسئولان زندان تهران بزرگ واکنشی به این تجمع نشان نداده‌اند.

روز پنج‌شنبه ۱ مهرماه خبر جان باختن “امیر حسین حاتمی، فرزند آغلی، ۲۲ ساله، از اهالی روستای لرنی از توابع بخشی شیروان استان ایلام و ساکن تهران” به دلیل ضرب و شتم در زندان تهران بزرگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص این شهروند به هرانا گفت: «امیرحسین حاتمی در یکی از بازارهای تهران کار می‌کرد و چند روز پیش به دنبال درگیری با یک شهروند توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود. خانواده آقای حاتمی گفته اند که تا زمان پیگیری قانونی و اعلام رسمی علت مرگ فرزندشان پیکر او را تحویل نخواهند گرفت.»

این دومین مرگ پرابهام شهروندان در زندان تهران بزرگ طی روزهای اخیر است. روز سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه نیز شاهین ناصری، یکی از شاهدان شکنجه نوید افکاری در زندان تهران بزرگ به طرز پرابهامی درگذشته بود. دو روز بعد از انتشار خبر مرگ این زندانی، روابط عمومی اداره کل زندان‌های تهران با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید مرگ پرابهام شاهین ناصری، بدون ذکر جزییات مدعی شد: «این زندانی با شرایط اورژانسی به بهداری زندان منتقل و در محل بهداری، عملیات احیاء (ماساژ قلبی، تنفس مصنوعی و تزریق اپی نرفین و فیکس IV Line) به مدت ۴۵ دقیقه انجام می‌گیرد که علی رغم تلاش‌های کادر درمان، زندانی مورد اشاره فوت می‌کند.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال