عوقات مزدی و بیمه ای ۷۰۰ کارگر شهرداری ایرانشهر

شنبه ۰۳ مهر، ۱۴۰۰-۲۵٫۰۹٫۲۰۲۱-SOS Iran- هفتصد نفر از کارگران شهرداری ایرانشهر  ۵ ماه مطالبات مزدی و حق بیمه‌ پرداخت نشده دارند. به گزارش ایلنا، در حدود ۷۰۰ نفر از کارگران مجموعه شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان از پرداخت نشدن پنج ماه حقوق و مطالبات خود گلایه دارند.تعدادی از کارگران شهرداری ایرانشهر واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفتند: عدم پرداخت منظم دستمزد در مجموعه شهرداری ایرانشهر مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران به وجود آورده است.

این کارگران می‌گویند: اغلب کارگران به علت‌ عدم پرداخت منظم دستمزدها با مشکل روبه‌رو هستند. طی این مدت از همه آشنایان قرض کرده‌ایم. به علت مشکلات مالی شهرداری و پرداخت نشدن پنج ماه از دستمزدهایمان نسبت به هزینه‌های واقعی زندگی، هر روز سفره‌هایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود و در عین حال در خانواده ما تفریح به کلی فراموش شده است.

این کارگران که برای دریافت معوقات مزدی خود بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده‌اند، هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگران؛ برخی از همکاران آن‌ها در پرداخت اجاره خانه و هزینه‌های روزمره زندگی مشکل دارند و برای گذران امور مجبور به قرض شده‌اند.

این کارگران همچنین نگران پرداخت حق بیمه‌های خود هستند و می‌گویند همسان با حقوق، حق بیمه‌های ما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

مجموعه شهرداری، کمبود نقدینگی و نداشتن اعتبار ریالی کافی را دلیل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران می‌داند.

این کارگران که در حال حاضر ۵ ماه مزد معوقه طلبکارند، در ادامه می‌گویند: هر یک از کارگران از بدو استخدام عیدی و سنوات خود را دریافت نکرده‌اند. در عین حال شهرداری از پرداخت کامل حق اضافه‌کاری‌ها و تعطیل‌کاری‌ها خوداری می‌کند.

کارگران شهرداری ایرانشهر با اشاره به اینکه آن‌ها به دلیل ترس از اخراج توان اعتراض ندارند، گفتند: ما کارگران هیچ حامی نداریم و اعتراضات ما به جایی نمی‌رسد. آخرین باری که اعتراض کردیم هیج مسئولی به اعتراض ما اهمیت نداد. در عین حال از مسئولان در شهرستان گله‌مندیم که سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان هیچ واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال