رهایی دو زندانی از اعدام در تهران

سه شنبه  ۱۳ مهر، ۱۴۰۰-۰۵٫۱۰٫۲۰۲۱-SOS Iran- دو زندانی در تهران که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین رئیس کل دادگستری مازندران از بخشش ۱۹ زندانی محکوم به اعدام طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.به گزارش هرانا به نقل از شهروند، دو زندانی در تهران با رضایت اولیای‌ دم از اعدام رهایی یافتند.

بر اساس این گزارش، اولین زندانی به نام اکبر، سال ۹۱ طی یک درگیری به قتل شهروندی دیگر متهم و توسط شعبه ١١٣ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

در این جلسه پدر مقتول پس از قرار گرفتن در جایگاه خواستار اعدام متهم شد.

سپس متهم در دفاع از خود گفت: «روز حادثه به همراه برادرم برای تخلیه نخاله به جاده آبعلی رفتیم. در آنجا مشغول خالی کردن زباله بودیم که متوجه درگیری برادرم با چهار نفر بر سر محل تخلیه زباله شدم. یک پیچ‌گوشتی برداشتم و به سمت آنها رفتم. نمی‌خواستم احسان را بکشم اما ناگهان این حادثه در یک لحظه رخ داد.»

پس از آخرین دفاعیات، قضات دادگاه متهم را به اعدام محکوم کردند.

این رأی به تایید قضات شعبه یازدهم دیوان‌عالی کشور رسید. این زندانی درست در لحظات آخر توانست از اولیای‌دم مهلت بگیرد و در نهایت نیز پدر و مادر مقتول با حضور در دادسرای اجرای احکام پایتخت رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام کردند.

پرونده بعدی مربوط به مردی است که به اتهام قتل همسرش در آبان سال ٩٢ بازداشت و شعبه ٧۴ دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شده بود.

در این جلسه دادگاه متهم در تشریح حادثه گفت: همسرم آرایشگر بود. او درآمد خوبی داشت، اما من راننده آژانس بودم و درآمدم معمولی بود. سر همین موضوع همیشه با هم درگیر بودیم. همسرم مرتب می‌گفت که من درآمدم کم است و باید بیشتر شود. می‌گفت باید حداقل ماهی سه میلیون تومان درآمد داشته باشم. خیلی از این وضعیت عصبانی و ناراحت بودم. یک روز گفت باید از هم جدا شویم. وقتی حرف طلاق را پیش کشید کنترلم را از دست دادم. داشت پتو را جمع می‌کرد که از پشت او را گرفتم و خفه‌اش کردم.

این حکم به تایید شعبه ١٧ دیوان‌عالی کشور رسید. این مرد یک‌بار پای چوبه دار رفت اما در لحظات آخر توانست مهلت بگیرد. در نهایت نیز صبح دیروز او از سوی خانواده اولیای‌دم بخشیده شد و توانست از اعدام نجات پیدا کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال