‎سلول انفرادی بابک زنجانی چه شرایطی دارد؟

یکشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – بابک زنجانی که ۹ دی ماه امسال بازداشت شده بود، به زندان اوین منتقل شده. اما پرسش این است که محل حبس او چه شرایطی دارد؟ «زندان آقای میلیاردر چه شکلی است؟» این پرسشی است که از شامگاه ۹ دی امسال و انتشار خبر بازداشت «بابک زنجانی» ذهن خیلی ها را قلقلک می دهد. ابتدا خبر آمد که بابک زنجانی پس از بازداشت، به بند ۲۴۱ زندان اوین منتقل شده است. خبری که البته منبع آن «برخی اظهارات و شنیده ها» بود و تایید یا تکذیب نشد.

‎به گزارش مهر٬ اما «علی غزالی» از گردانندگان یکی از سایت های اینترنتی که بنا به اظهارات خودش، مدتی را در همین بند ۲۴۱ زندان اوین سپری کرده است، با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خودش در یک شبکه اجتماعی، با اشاره به انتقال بابک زنجانی به زندان اوین، به توصیف شرایط بند ۲۴۱ زندان اوین پرداخت.
او در بخش هایی از یادداشتش، این بند را این طور توصیف کرده است:« در گوشه سلول دستشویی و دوشی بصورت اپن قرار دارد و سه پتو ، یکی برای زیر سر ، یکی برای زیر انداز و دیگری برای رو انداز وجود دارد… در زمان ورود به سلول به هر فرد یک کاسه و یک قاشق و یک لیوان پلاستیکی میدهند و مامور غذا در وعده های سه گانه در آهنی را چند بار میزند و بعد در را باز میکند و در ظرفت کمی سوپ میریزد و که وقتی از او پرسیدم این چه سوپیست به شوخی گفت سوپ میگو و حقیقتاً هم چیز عجیبی بود که در هیچ کجا نمونه اش را ندیده بودم(چیزی ما بین حلیم و آش!!) و تکه ای نان و کمی چای در لیوان و بعد صدای در آهنی…راستی! هر کس جیره بهداشتی دارد که شامل لباس زیر و زیرپوش می شود…»
از سوی دیگر، خبرگزاری فارس امروز با انتشار خبری، از شرایط زندان محل نگهداری بابک زنجانی نوشت و به نقل از «یکی از مسئولان دستگاه قضایی» شرایط محل نگهداری میلیاردر زندانی را این طور توصیف کرد:«بابک زنجانی با توجه به قراره صادر شده تحویل زندان اوین شده است و در انفرادی به سر می‌برد.همه اطاق‌های نگهداری متهمان ۱۲ متری است و یک چشمه توالت در آن قرار دارد تا برای فرد بازداشت شده مشکلی به وجود نیاید.»
این مقام مسئول با رد اختصاص هرگونه امکانات ویژه به بابک زنجانی هم گفته: «با این فرد هم همچون سایر زندانیان و بازداشت شدگان رفتار می‌شود.»
در هرحال باید منتظر ماند و دید سرنوشت آقای میلیاردر مشهور که گفته می شود به دلیل اتهام های اقتصادی بازداشت و زندانی شده است به کجا خواهد کشید.
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال