باقر نمازی تحت عمل جراحی شریان‌های مغز قرار گرفت

چهارشنبه ۰۵ آبان، ۱۴۰۰-۱۰٫۲۶٫۲۰۲۱-SOS Iran- باقر نمازی شهروند دوتابعیتی که اجازه خروج از ایران را ندارد، تحت عمل جراحی شریان‌های مغز قرار گرفت. وکیل نمازی از شرایط مراقبت از او پس از این عمل ابراز نگرانی کرده و خواهان اجازه خروج او شده است.به گزارش دویچه وله، جرد گنسر، وکیل باقر نمازی روز سه شنبه چهارم آبان خبر داد که موکلش تحت عمل جراحی شریان‌های مغزی قرار گرفته و این عمل موفقیت‌آمیز بوده است. باقر نمازی ۸۴ ساله است و گرفتگی شریان‌های مغزش سلامت او را به شدت به خطر انداخته بود. او دو روز در بخش مراقبت‌های ویژه می‌ماند.

وکیل باقر نمازی و پسر او بابک نمازی ضمن قدردانی از انجام عمل، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته‌اند به او اجازه خروج از ایران را بدهند “تا بتواند در امنیت بهبود بابد”؛ به‌ویژه که ایران هم‌چنان درگیر اپیدمی کرونا است.

باقر نمازی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی، کارمند پیشین یونیسف، در سال ۱۳۹۶ در جریان سفر به تهران برای پیگیری پرونده پسرش سیامک نمازی که در ایران بازداشت شده بود، دستگیر شد. سیامک نمازی، بازرگان ۴۹ ساله ایرانی- آمریکایی، مهرماه ۱۳۹۵ به اتهام “همکاری با حکومت آمریکا” بازداشت و زندانی شده است.

دادگاه انقلاب پدر و پسر هر دو را به ده سال زندان محکوم کرد. سیامک نمازی هنوز در زندان به سر می‌برد و باقر نمازی که به مرخصی آمده، اجازه خروج از ایران را ندارد.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  در توییتی از ایران خواسته بود به باقر نمازی اجازه دسترسی فوری به مراقبت‌های پزشکی لازم داده شود.

بلینکن گفته بود: «شش سال می‌شود که او خانواده‌اش را ندیده است. در چنین وضعیتی مثل  امروز، او باید در جمع خانواده‌اش باشد.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال