رهایی ۳ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

شنبه ۲۰ آذر، ۱۴۰۰۱۱.۱۲.۲۰۲۱-SOS Iran-  سه زندانی در شهر گرگان، استان یزد و خوزستان که پیشتر از بابت اتهام قتل در پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از میزان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از بازگشت به زندگی یک محکوم به اعدام در گرگان خبر داد.

حیدر آسیابی، در این خصوص عنوان کرد: اولیاء دم در یک پرونده در گرگان، پیش از اجرای حکم اعدام، از اجرای آن منصرف شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در این پرونده محکوم به اعدام، سال ۹۳ در پی اختلافات خانوادگی، مرگ همسرش را رقم زد. با درخواست اولیاء دم و پس از تکمیل پرونده، حکم اعدام صادر شد و در نوبت اجرا قرار گرفت.

آسیابی گفت: با پادرمیانی معاونت اجرای احکام دادسرای گرگان، اولیاء دم بزرگوارانه از حق خود گذشتند و رضایت دادند.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان گفت: این شانزدهمین محکوم به اعدام امسال است که با گذشت ِ اولیاء دم فرصت زندگی دوباره به او بخشیده شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از سازش در پرونده قتلی خبر داد که وقوع آن در خوزستان بوده، اما با کمک ستاد صبر کرمانشاه گذشت اولیای دم گرفته شد.

منوچهر فتاحی در تشریح جزییات این پرونده اظهارکرد: حدود شش سال پیش در نزاع و درگیری بین دو نفر در استان خوزستان، یکی از طرفین نزاع به علت ضربه ای که به سرش می خورد به قتل می رسد.

وی افزود: پس از دستگیری متهم و انجام بازجویی های لازم، پرونده ای در شعبه چهارم کیفری دادگستری کل استان خوزستان تشکیل می شود و در نهایت رای اعدام صادر و استیذان پرونده هم انجام می گیرد.

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه ادامه داد: پس از آن خانواده متهم طی نامه ای به رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه درخواست می کنند که این پرونده در شعبه ۴۴ ستاد صبر کرمانشاه به تصدی “عباس عربی” برای اخذ رضایت و صلح و سازش مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به موافقت رئیس کل دادگستری کرمانشاه با این درخواست، عنوان کرد: پرونده پس از ورود به شعبه ۴۴ ستاد صبر کرمانشاه به منظور ایجاد سازش و اخذ گذشت از اولیای دم به جریان می افتد.

فتاحی ادامه داد: علیرغم اینکه خانواده مقتول هم در خوزستان زندگی می کردند، اما اعضای شعبه ۴۴ ستاد صبر کرمانشاه به صورت مکرر به این استان سفر کردند و جلساتی را با این خانواده داشتند و با کمک گرفتن از متنفذین، محاسن سفیدان و بزرگان منطق توانستند رضایت اولیای  دم را بگیرند.

وی در پایان از اعضای شعبه ۴۴ حل اختلاف استان و بزرگانی که در این پرونده تلاش زیادی داشتند تا به رضایت ختم شد و جوانی را از چوبه دار رهایی بخشید، قدردانی کرد.

رهایی یک زندانی از اعدام در استان یزد

به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل عمد خبر داد.

«محمدرضا حداد» در این رابطه گفت: تلاش های سه ساله اعضای شورای حل اختلاف نتیجه داد و با نهایی شدن سازش طرفین پرونده، یک محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قتل و اعدام می‌باشد که بدین منظورشوراهای حل اختلاف ویژه زندان تشکیل شده است که به امور مربوط به زندانیان توجه ویژه می نمایند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال