‎کمبود فضای فیزیکی مشکل عدیده زندان‌ها در سراسر کشور است

جمعه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – رئیس سازمان زندان‌ها گفت: یکی از مشکلات عدیده زندان‌ها در سراسر کشور کمبود فضای فیزیکی و نیز نداشتن فضا در بسیاری از شهرستان‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت که دارای حوزه قضایی بوده و فاقد بازداشتگاه هستند، است. به گزارش فارس، رئیس سازمان زندانهای کشور که جهت بررسی وضعیت زندانهای استان چهارمحال و بختیاری و همچنین دیدار با مقامات قضایی، و حوزه های مرتبط با سازمان زندانهای به این استان  سفر کرده است گفت: چهارمحال و بختیاری نیز همانند دیگر استانها با کمبود فضایی فیزیکی زندانها مواجه است. وی افزود: یکی از مشکلات عدیده زندانها در سراسر کشور کمبود فضای فیزیکی و نیز نداشتن فضا در بسیاری از شهرستانهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت که دارای حوزه قضایی بوده و فاقد بازداشتگاه هستند، می‌باشد.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه مصوب در کشور داریم که برخی از آنها آغاز شده و برخی هنوز آغاز نشده اند که اعتبار هزینه‌ای بسیار سنگینی را بدنبال دارد که اعتبار و بودجه مورد تقاضا را به دولت و مجلس انعکاس داده ایم که سعی ما بر این است که در حد بودجه کلان کشور سهمی داشته باشیم تا بتوانیم حداقل بخشی از پروژه ها را به ثمر برسانیم.

‎این مقام ارشد قضایی کشور کاهش جمعیت کیفری را یکی از سیاستهای کلان نظام و قوه قضائیه دانست و گفت: برای کاهش جمعیت کیفری در زندانهای کشور یکی بسته کاملاً حقوقی و اجرایی در نظر گرفته شده است.
‎رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: پیشگیری از وقوع جرم با ایجاد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، جرم زدایی از برخی از اعمال خلاف، قضازدایی از برخی از اعمال مجرمانه، حبس زدایی از قوانین، مجازات های جایگزین حبس و نهایتاً اثربخشی و اجرای دقیق، کارآمد و موثر مجازات حبس از اصول و مبانی این بسته حقوقی و اجرایی جهت کاهش جمعیت کیفری زندانهاست.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال