رهایی از اعدام ۲ زندانی در شهرهای ساوه و خلخال

یکشنبه ۱۲ دی، ۱۴۰۰-۰۱٫۰۲٫۲۰۲۲-SOS Iran- دو زندانی در شهرهای ساوه و خلخال که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از صدا و سیما، روابط عمومی دادگستری شهرستان ساوه، از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: با تلاش های شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان ساوه، در روز اجرای حکم اولیاء دم اعلام گذشت کرده و از اجرای حکم اعدام این زندانی صرف‌نظر کردند.

رهایی از اعدام یک زندانی در خلخال

به گزارش رکنا، امروز یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰، یک زندانی در خلخال، پس از گذشت ۷ سال با بخشش اولیای دم از اعدام رهایی رهایی یافت

 بر اساس این گزارش، ۷ سال پیش رسیدگی به پرونده جوانی ۲۱ ساله در جریان کار پلیس خلخال قرار گرفت.

بررسی ها نشان می‌داد این فرد سرباز بوده و با ۲ تن از هم خدمتی هایش روز حادثه از پادگان به مرخصی رفته بودند. بنابراین دو هم خدمتی او به عنوان مظنونین پرونده بازداشت شدند.

پس از اعترافات، این دو متهم با رای دادگاه به اتهام مشارکت در قتل به اعدام محکوم شدند.

 اولیای دم با تلاش و پادرمیانی هیئت بخشایش ستاد صبر استان اردبیل به شرط دریافت دیه راضی به بخشش یکی از این دو نفر شدند. همچنین تلاش‌ها برای کسب رضایت، جهت رهایی از اعدام متهم دیگر پرونده نیز ادامه دارد

از ابتدای سال جاری تاکنون؛ رهایی ۱۰ محکوم به اعدام در استان یزد

به گزارش میزان، رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، از رهایی ۱۰ زندانی محکوم به اعدام در این استان از ابتدای سال جاری تاکنو. خبر داد.

محمدرضا حداد گفت: در استان یزد نیمی از دعاوی که برای سازش به شورا‌ها ارجاع می‌شود به سازش می‌رسد، به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ فقره قتل عمد و غیرعمد به همت شورا‌های حل اختلاف به سازش رسیده و رضایت اولیای دم اخذ شده است.

از ابتدای سال جاری؛ رهایی ۱۸ محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج

به گزارش رکنا، مدیر زندان رجایی شهر اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش‌بی وقفه مددکاراران زندان رجایی شهر، ۱۸ محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافتند.

الله کرم عزیزی افزود: از تعداد ۱۸ محکوم به اعدام، ۱۴ نفر با اخذ رضایت اولیای دم و پایان محکومیت آزاد شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال