دستکم ۶ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

چهارشنبه. ۲۲ دی، ۱۴۰۰-۰۱٫۱۲٫۲۰۲۲-SOS Iran- سحرگاه چهارشنبه ۲۲ دیماه، حکم دستکم ۶ زندانی که پیشتر در پرونده هایی از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند در زندان رجایی شهر کرج به اجرا در آمد.به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه ۲۲ دیماه ۱۴۰۰، دستکم ۶ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

هرانا هویت دو تن از این زندانیان را شاهین الله مرادی و محمد باوی با اتهام قتل احراز کرده است. همزمان ۳ زندانی دیگر نیز که به همراه این ۶ زندانی جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند با اخذ مهلت از اولیای دم به بند بازگشتند.

همچنین سازمان حقوق بشر ایران، در گزارشی هویت دو تن دیگر از این زندانیان را “امین صفری، از بند ۱ سالن ۳ و سید پیمان موسوی، از بند ۳ با اتهام قتل” عنوان کرده است.

روز جاری همچنین راهبرد معاصر، از اعدام یکی از این زندانیان در زندان رجایی شهر کرج خبر داد. بر اساس این گزارش وی نگهبان دانشگاه امام صادق بوده و به اتهام قتل یکی از مدیران این دانشگاه به اعدام محکوم شده بود. در این گزارش به نام این زندانی اشاره ای نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال