رهایی یک زندانی از اعدام در استهبان

دوشنبه ۰۵ بهمن، ۱۴۰۰-۰۱٫۲۵٫۲۰۲۲-SOS Iran-  یک زندانی در شهرستان استهبان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش صدا و سیما، رئیس کل دادگستری فارس، از رهایی یک زندانی از اعدام در شهرستان استهبان پس از گذشت ۹ سال خبر داد.کاظم موسوی گفت: چندین سال پیش در شهرستان استهبان در پی بروز اختلاف ملکی بین دو نفر درگیری و نزاع رخ داد که نهایتاً در این میان جوانی به قتل می‌رسد.

وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی بر محکومیت متهم به اعدام، در یکی از شعب دادگاه‌های کیفری یک شیراز صادر شد.

 موسوی اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف، با تلاش رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف استهبان، با یک اقدام هماهنگ با دعوت از معتمدین محلی و برگزاری چندین جلسه در طول سه سال، رضایت اولیای دم اخذ و این پرونده پس از ۹ سال منتهی به صلح و سازش شد.

رئیس دادگستری فارس با قدر دانی از گذشت خانواده اولیاء دم گفت: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد، تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه صلح را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال