دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند

محمدرضا فقیهی و آرش کیخسروی وکلای دادگستری

دوشنبه ۰۹ اسفند، ۱۴۰۰-۰۲٫۲۸٫۲۰۲۲-SOS Iran- محمدرضا فقیهی و آرش کیخسروی وکلای دادگستری، روز یکشنبه ۸ اسفند ماه علیه سید علی خامنه ای، حسن روحانی و اعضای وقت ستاد ملی مقابله با کرونا به اتهام تسبیب در قتل غیرعمد بیش از یکصد هزار نفر از شهروندان ثبت شکایت کردند.به گزارش امتداد، روز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، سید محمدرضا فقیهی و آرش کیخسروی نسبت به ثبت شکایت و اعلام جرم علیه رهبر جمهوری اسلامی، رئیس جمهور سابق و اعضای وقت ستاد ملی مقابله با کرونا به اتهام تسبیب در قتل غیرعمد بیش از یکصد هزار نفر از هموطنان و سوءاستفاده از مقام و قدرت و عدم اجرای قوانین مملکتی در روند مبارزه با ویروس کرونا اقدام کردند.

آنها از دادستان خواسته اند تا ضمن توجه به مفاد شکواییه‌ی ۲۲ صفحه‌ای ثبت شده، نظرات کارشناسی نهادهای مستقل مدنی نیز جهت تبیین بیشتر عملکرد مجرمانه مسئولان جلب شود.

در تاریخ ۲۳ مردادماه، ۹ تن از وکلا و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند.

از میان این افراد محمدهادی عرفانیان کاسب و لیلا حیدری ساعاتی پس از بازداشت و محمدرضا فقیهی وکیل دادگستری و مریم افرافراز فعال مدنی و از اعضای جمعیت امام علی در تاریخ ۷ شهریورماه، آزاد شدند.

مهدی محمودیان، آرش کیخسروی و مصطفی نیلی در تاریخ ۲۴ شهریورماه، طی یک تماس تلفنی با خانواده‌هایشان از انتقال خود به بند عمومی زندان اوین خبر دادند. در تاریخ ۲۷ آذرماه مصطفی نیلی و در تاریخ ۴ دیماه آرش کیخسروی نیز با تودیع قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شدند. از آن زمان مهدی محمودیان دوران محکومیتش از بابت پرونده پیشین خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

جلسه نخست رسیدگی به اتهامات مهدی محمودیان و مریم افرافراز فعالین مدنی و محمدرضا فقیهی، آرش کیخسروی و مصطفی نیلی، وکلای دادگستری در تاریخ ۵ آبان ماه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. مهدی محمودیان و مصطفی نیلی به علت امتناع از پوشیدن لباس زندان، در جلسه حاضر نشده بودند.

مهدی محمودیان، مصطفی نیلی و آرش کیخسروی به «تشکیل گروه معاند نظام به هدف برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شده‌اند. همچنین اتهام محمدرضا فقیهی و مریم افرافراز «عضویت در گروه‌های معاند نظام» عنوان شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال