رهایی دو زندانی از اعدام در خوی و گلستان

سه شنبه ۲۴ اسفند، ۱۴۰۰-۰۳٫۱۵٫۲۰۲۲-SOS Iran- دو زندانی در استان گلستان و شهرستان خوی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم، از مجازات اعدام رهایی یافتند.به گزارش  صدا و سیما، یک زندانی در استان گلستان از چوبه دار رهایی یافت. رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده دو جوان در یکی از روستا‌های شهرستان آق قلا سال ۱۳۹۸ با یکدیگر درگیر شدند که این جدال مرگ یکی از آن‌ها را در پی داشت.

حیدر آسیابی ادامه داد: با شکایت و درخواست اولیای دم، حکم اعدام پرونده صادر و تاریخ اجرای رای نیز برای امروز تعیین و اعلام شد.

وی افرود: اعضای شورا‌های حل اختلاف آق قلا و زندان گرگان با مشارکت بزرگان دو خانواده بار‌ها در این پرونده پادرمیانی کردند و بالاخره دیشب اولیای دم راضی به گذشت شدند و از اجرای حکم منصرف شدند.

آسیابی گفت: امسال ۲۱ محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، بخشیده شدند.

رهایی یک زندانی از اعدام در خوی

به گزارش آفتاب نیوز، یک زندانی در خوی از مجازات اعدام رهایی یافت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی روز دوشنبه اظهار کرد: وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در شهرستان خوی، جراحت طرفین دعوا و قتل یکی از آنها را در پی داشته بود.

ناصر عتباتی ادامه داد: پرونده در دادگاه کیفری یک خوی منجر به صدور حکم اعدام برای متهم به قتل شد که با تایید دادنامه در دیوان عالی کشور، شرایط اجرای حکم محیا شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: در نهایت با ورود دادستانی خوی و تلاش‌های موثر در جهت برقراری صلح و سازش، اولیای دم از اجرای حکم متهم به قتل فرزندشان گذشت کردند و جان دوباره‌ای به او بخشیدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال