رهایی ۵ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

دوشنبه ۲۳ اسفند، ۱۴۰۰-۰۳٫۱۴٫۲۰۲۲-SOS Iran  پنج زندانی محکوم به اعدام در شهرهای اصفهان و کرج، کرمانشاه و استان یزد با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. به گزارش میزان، رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام با اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.محمد موسویان گفت: پرونده‌ای با موضوع اعدام جهت سازش و کمک به آزادی و رهایی محکوم علیه نادم به شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان بیان کرد: این پرونده با تلاش اعضای این شعبه و با برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌ی اولیای دم، به صلح و سازش ختم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در کرج

به گزارش میزان، رئیس شورای حل اختلاف استان البرز از صلح و سازش در یک پرونده اعدام خبر داد.

احمد نوروزی بیان کرد: متهم این پرونده نزدیک به ۷ سال در زندان بود و پس از سیر مراحل رسیدگی بر اساس حکم صادره از شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و تایید دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شد.

نوروزی متذکر شد: با توجه به مراجعات متعدد خانواده مددجو و تلاش‌های صورت گرفته توسط اعضای شورای حل اختلاف کرج؛ بالاخره اولیای دم در دفتر شعبه ۷۴ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه کرج و اجرای احکام کیفری حضور یافته و بدون دریافت هیچگونه مبلغی از انجام حکم اعدام انصراف داده و رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کردند.

وی متذکر شد: پس از سیر مراحل قانونی، مددجو بر اساس حکم دادگاه از بابت جنبه عمومی به ۴ سال حبس محکوم شده بود که با پیگیری‌های انجام شده از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

رهایی دو زندانی از اعدام در یزد

به گزارش فارس، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس اداره توسعه حل اختلاف یزد از رهایی و بازگشت به زندگی دو نفر محکوم به اعدام، پس از گذشت ۱۰ سال در این استان خبر داد.

محمدرضا حداد در این رابطه اظهار کرد: دو برادر از اتباع غیرایرانی که با مشارکت اقدام به آدم ربایی، سرقت اموال و در نهایت مرتکب قتل عمدی نموده بودند تحت تعقیب قرار گرفته و در نهایت به مجازاتهای قانونی ازجمله اعدام محکوم شده بودند که با رضایت اولیاء دم از مجازات رهایی یافتند.

رهایی از اعدام یک زندانی در کرمانشاه

به گزارش فارس، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، از صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از سه سال خبر داد.

وی درباره جزییات این پرونده هم گفت: در سال ۱۳۹۷ بر اثر اختلاف خانوادگی یک فقره قتل توسط همسر خانمی اتفاق افتاد که پس از دستگیری متهم و طی مراحل دادرسی در شعبه ۲ دادگاه کیفری شهرستان کرمانشاه در نهایت رای منجر به اعدام متهم صادر شد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: پرونده پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه برای انجام اقدامات سازشی به ستاد صبر استان ارجاع شد و با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شعبه ۴۵ (ویژه صلح و سازش)، این پرونده پس از ۳ سال منجر به رضایت بی قید و شرط شد.

توسلی‌زاده عنوان کرد: در سال جاری این بیست و نهمین پرونده‌ای است که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه به صلح و سازش ختم می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال